Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Stort grattis

Av Ingela Karlsson - 24 december 2013 22:30

................ till våran älskade Dollan, Lillasyster, Dollis, Baydoll, Sockertopp, Sockervadd... Skoja.... som i dagfyller 4 år! Tänk att det är så länge sedan hon föddes!



Glömme aldrig när Anna skickade bilden på valparna ngr timmar gamla. Valde Skoja över en mobilbild. Anna sa att man kan inte välja hund så. Jo sa jag hon eller ingen! anna suckade och ojade sig lite.... Hon var så iten så hon visste inte om hon skulle klara sig.

Men det gjorde hon. Det var och ÄR gott gry i den lilla hunden! 15 kg tung. Apsöt. Men fy vilket humör! Och så underbar!



Köpt två border av Anna och det är inte alls omöjligt att det blir en tredje den dagen det är dags! Anna har alltid stöttatoch hjälpt mig med vallningen. Så uppskattat!

Sedan att hon sålt sina två bästa uppfödningar till mig, det är ngt hon får leva med!


Kortet nedan är på Skojas pappa, Taddymore Joe. Jag gillar han skarpt. Skulle gärna vilja ha med hans blod igen!


   


Julafton har annars varit jättebra! Ätit hos mamma. Innan det gick Andreas en långsväng med hundarna på dryga 1,5 timma.... han gick vilse!


Efter mat hos mor for vi hem och styrde lite. För vi skulle samlas hos oss sedan. Blir inte så trångt. Vi var 14 personer och typ 12 hundar.


En fin julafton utan stress. Det är i min smak. En jul firad med min älskade familj.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards