Guldhund

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Träning

Av Ingela Karlsson - 30 december 2013 22:30

Juldagen slappade vi och bara njöt. Jag läste som en besatt. Fick boken Svennis av Sam. Den är utläst. Den var bra!



Annandag jul var vi hos farmor och firade. God mat och umgänge! Alla hundar var med.


I fredags var vi tre som for till Frida Wallén för lite träning. Lina, Adelia och jag.



Vi hade en timma var som vi valde att dela upp på 3 pass.

Jag tog upp apportering, ingångar IPO, fritt följ bla... Sedan tyckte frida vi kunde titta på början på rondering, framåtsändanet och hoppet inför BSL. Så det gjorde vi. Och jag är så nöjd med Segras attityd och vilja!

Hon är en riktigt kul hund. Nike är extremt förig. Segra med men på ett annat vis, hon är liksom mer medel, Nike ligger altid på extra +++++. Nike var galen. Inget fick henne att släppa mig, inget. Segra är lite mer jobb med men vad gör det, för hon vill. Nike valde bort allt själv, det fick jag gratis. Här får jag arbeta lite med den delen. Men som sagt, rolig är hon, galen är hon men helt underbar!


Kilo och Indra jobbade på riktigt bra båda. Det kommer bli fint, helt övertygad!


        


Vägen hem var kortare än dit...lustigt!


Lördagen hade Andreas badtunnekväll här.

Jag var på specialsök med Segra på Specialhunden i Åby.

Det var jättekul och vi har anmält oss till en kurs i det hela. Helene och Adelia ska också gå. Ska bli spännande

Segra var duktig. Hade inga problem med miljö. Tvärtom hoppade hon rakt upp flertalet ggr när vi satt och pratade.... Sötnöt!

Ser fram emot våren 2014!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards