Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Jami Hundsport

Av Ingela Karlsson - 8 februari 2014 22:45

I dag så gick bilen ner till Västervik på morgonen!


Jag blev tillfrågad av Mi på Jami om jag kunde tänka mig komma och ha en kurs där! Jättekul sa jag och snabbt blev det bestämt och snabbt blev det fullt!


6 ekipage som vill drillas i lydnadens värld! Att få jobba med människor som har lika stort intresse för hundar är fantastiskt!

Det var en tollare, en BC, två briarder, en schäfer och en rottis. Roliga blandningar av raser!


All var verkligen duktiga och bara sög i sig det jag hade att förmedla, min syn på hundträning. Jag är som jag sa inte moment styrd utan jag anpassar mig först och främst efter föraren! Och hunden med förstås. Men föraren måste känna att det känns rätt i hjärtat, annars fungerar det inte hur bra än metoden är i mina ögon.


Hade med mig Segra och Viska! De skötte sig perfekt! De låg i ett hörn bakom galler hel dagen! Och att Viska sköter sig det förväntar man sig av en BC på 7,5 år. I alla fall jag.

Men lilla Segra imponerade på mig! Hon var knäppt TYST!!! Inte ett pip när det kastades bollar, apporter ody!!!!!!!!!!!! Hon var TYST! TYST TYST TYST hela tiden!!!!!!!!!!! Och hon är en schäfer!!!!!! Som är TYST!!!


Kan ngn därute förstå den lyckan?

Hon fräste i två ggr under dagen då det kom in ngn. Då harklar jag mig mest och hon slutar direkt och lägger sig!


Underbara duktiga Segra!


I pauserna var hon med i köket. Vägg i vägg med köket är det simmet..... hon kunde inte ligga ned. För där inne fanns vatten, poolen!! Herregud hon är verkligen helt vattenväck!!!


     


I slutet av dagen när vi var klara sa Mi släpp i henne en stund. Så hon fick simma 25 min. Snacka om att lyckan var total!!!!!

Viska är ju trött av att bara vara med då hon alltid har koll på hundar och alla ljud! Men Segra kopplar ju verkligen av så hon blir ju stökig, eller mer rättvist sagt, hon vill göra ngt vettigt!

Men när vi åkte hem sov de båda gott i bilen!


Tack Mi för inbjudan! Nu får vi se om vi får till en fortsättning!


Sam och Witch


 
 
Ingen bild

Carina Håkansson

14 februari 2014 06:00

Oh, vilken känsla en tyst schäfer. Tror jag måste komma ner o hjälpa dig o få lite ljud, hihi.... Kram

Ingela Karlsson

6 mars 2014 18:02

Ja den känslan är märklig!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards