Guldhund

Alla inlägg den 6 april 2014

Av Ingela Karlsson - 6 april 2014 23:26





Det finns så otroligt många fina människor som träffat min Nike. Och nästan alla, tror jag i allafall, har blivit berörda av Nike.

Nike är en så stor personlighet. Nu är hon inte den optimala tävlingshunden. Så därav är jag oerhört stolt över att hon faktiskt blivit SE LCH! För det har inte varit enkelt ngn stans med henne!



Hon är ju oerhört förig och fixerad av att arbeta med mig. Det har ALDRIG varit ngt problem. Hon är manisk på mig. Både på gott och ont! Mest gott!!!  

   

Att gå in på planen med henne är inga problem. Hon tittar inte på NÅGOT annat än mig. Det kan slå neren bomb bredvid, hon har bara intresse av mig i alla fall.


Men hon matar på 100 % konstant. Finns liksom ingen avknapp. Fortfarande. Ingen bra egenskap det vet ju jag med. Men just de är sakerna har ju gjort att hon är hon. Att folk minns henne. För hur galen hon än varit, så har ALLTID hennes intention varit att göra rätt och göra det jag vill. Och hon har varit publikfriare!

En hund att lägga ögonen på med sitt sätt, sitt engagemang, sin vilja mot mig.



En hund som alltid haft fullt ös vare sig det behövts eller inte. Men fort ska det gå att göra det matte ber om. Att sedan pinnen var i tre delar var väl inte viktigt! Det gick ju i superfart och rätt pinne? Vad mer kan man begära liksom?

Men det har inte alltid gått enligt regelverket! För där får man inte ljuda, inte tränga trots man älskar att gå fot med höga benlyft och fullt fokus på matte hur länge som helst där inget kan bringa henne ur fattning, men det ger som sagt inga höga poäng.

Hon är den mest störningståliga hund jag sett. Går inte att rubba henne. Ju svårare det blev ju mer suger hon tag i mig! Ju bättre går hon.

Hon har så otroligt många fina egenskaper. Som aldrig kom till sin rätt då jag valde att bara köra lydnad.Visst körde jag annat vid sidan av men aldrig ngn satsning. Hon hade behövt det. Den typen av hund behöver mer.



Därav andra val med Segra!


Tack alla ni för grattisar och ert engagemang i Nikes stora dag! 10 år min galenpanna!


Åh vad jag älskar henne. Det värker i mig när jag tittar på henne. Så unik. Så förskräckligt mattegalen.


Jag njuter av varje dag med henne. Hon går mig på nerverna varje dag, fortfarande efter 10 år! Men det är ju liksom Nike, att göra en galen ingår liksom i hennes reportoar! Haha underbara galenhund!


              


Kan skriva hur mycket som helst om henne! Men jag ska bespara er!


Helgen har varit jättebra. Kollat på tävlingar i Viken. Få starter tyvärr, men roligt att träffa alla. Har ju en del kursare från den trakten som jag träffade och det är ju alltid roligt!

Segra och Viska var med. De fick träna lite. Men efter en tur i skogen blev Viska trebent. Trodde först hon dragit korsbandet igen!

Har vilat i dag med helt. Har känningar ännu. Ska prata med vet tisdag om inte bättre.


I går hade Sam kompisar är för att se hockey. Underbara grabbar!!! De babblade och satte hos mig och pratade med!

Sedan grillade de. Och Linus och Jimmy kunde verkligen grilla! Perfekt! Jag är ju lite kräsen...


I dag har det varit kursande. den gruppen fick prova på spår. Förra vändn fick de prova sök.


Duktiga förare och hundar! Hoppas de använder sig av det för aktivering nu!


Sedan fick Skoj ta ut en grupp tackor. Gud vad glad hon var för det.

Sedan hem och Andreas grillade vildsvinsfile! Åh vad gott det var. Och han är så himla duktig på att grilla!


Avslutade med kurs, och fodra djuren och nappa småbarn. Snövits troll ville ha lite. Snvit lite märklig. Kollat till henne nu sent en extragång oc hså får Andreas kolla till henne vid halv sex i morgon och jag vid nio.


Ngn som känner sig manad att ta hand om fåren ons och tors morgon? Har lite fullt.... men det får gå! Det måste ju gå!


Fått ut PM till tävlingen. Vi har så fina priser til vår tävling. Första för året.


Vad jag längtar tills segra är startklar! Vill tävla schäfer nu!


Sedan vill jag att Nike blir hel och är 2 år igen! Kan det var en så orimlig önskan?


Ovido - Quiz & Flashcards