Guldhund

Alla inlägg under maj 2014

Av Ingela Karlsson - 3 maj 2014 22:30

En tid framåt kommer nog bloggen vara tung. Men ni gör ett eget val om ni följa mig.

Jag skriver väldigt personligt för det är mitt sätt att få ur mig skiten.


 


Några dagar har gått sedan jag fick avliva min allra bästa vän!


Min älskade Nike.


När hon somnade in med huvudet i min famn, var jag lamslagen av sorg! Jag vill inte leva. Inte utan henne!


        


Hon fick välja vart hon ville somna in och hon ville förstås vara ute, trots det regnade lite från och till. Men när jag frågade om vi skulle gå in lade hon sig demonstrativt på gräset vid gamla äppleträdet. Älskade hund!


Så där fick hon sluta sitt 10 åriga liv. Med huvudet i min famn, slutade hennes hjärta slå.

När hon somnade in tog hon med sig nästan hela mig.

Det känns som det finns en liten liten bit kvar av mig, som kämpar för att överleva.



Har hållit mig sysselsatt första dagarna.

Syrran är ett stort stöd, hon älskade nog Nike nästan som jag. Min familj , Andreas och Sam finns där.

Mina vänner finns där för mig. Tack för att ni alla håller mig ovanför vattenytan! För det handlar verkligen om det. att överleva, fast det känns som jag inte vill det. Orkar inte kämpa. Vill bara sova, och det lyckas jag inte med.



Sorgen är outhärdlig. Den förintar mig inifrån. Det gör så ont. Så ont. Så fruktansvärt ont.


Hon var den finaste och bästa vän man kan ha. Hon har alltid sett efter mig och jag henne. Vi har alltid funnits nära varandra.

Hon hade bara ögon för mig. Världens vackraste ögon dessutom. Hela hon var vacker. Både inuti och utanpå!


Stor och ståtlig. För stor för rasen. Ingen direkt tävlingshund, men den mest enastående hund jag någonsin träffat.

Min Once In a Lifetime hund!


Hon hade ett stort hjärta. En hund alla såg upp till. Vänligheten själv. Behövde inte bråka, hon bara var högst i rang genom att visa sig. Hon berörde nog de flesta som fick äran att träffa och lära känna henne. Unik. Speciell och alldels tokigt galen! Så älskad!


Hur kan man leva vidare efter en sådan förlust? Hur blir man något så när hel igen? En del säger tiden läker alla sår.... Möjligt men ärret har du alltid!



Skapa flashcards