Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Galenskap och frustration!

Av Ingela Karlsson - 27 april 2014 22:33

I fredags hade jag besök av tre Qbazekipage med hundar!

En perfekt dag med spår, uppletande och prat och mat!! Spårnäsor har de alla!!! Ingela med Bixa, Anita med Esset och Gina med Dessan, kallas Roya. Och så min Exi, alias Segra!

Vi kunde konstatera likheter trots färgen på Esset och Segra. Och vi var helt överens om att de var bebisar fortfarande och så söta....        


I går hade jag Adelia Andersson och Heléne Lindström här och vi tränade lydnad åt lunch och så vallade vi efter det. Även den dagen i strålande solsken!



Jag körde igenom Skoja. Vi körde fartmoment och konskick för att dra på i värmen! Hon gjorde det fint. En riktgt fin vittring! Z som vi hamnat i in oåd med varandra gick skapligt med! Duktig tjej!


Sedan Segra som fick göra lite av varje. Och det mesta blev fel! Stolle! Men gud vad rolig hon är. Viljan fanns men huvudet var inte med helt! Men hon gjorde sedan bra saker med. Hon är rolig och jag känner ingen besvikelse över ett sämre pass, tvärtom skrattar jag mest åt henne. Hon är så rolig! Och trots det blev så ycket fel i dag så tar hon inte till pip! Uan bara stollar sig vidare! Och hon får ingen frustration! Phu....



Viska fick göra väldigt lite men det hon fick göra gjorde hon bra. Nike var med som skugga till mig. Blev mycket rörelse för henne i dag. Och det märks.


Vallningen gick så där. Skoja var het, fåren galna och de är ju inte invallade helt om jag säger det. Så vi fick göra lite påminnelser om vissa saker.... Men hon är en duktig vallhund. Vill ha en Skoja avkomma.


Skoja var så trött efter vallningen att hon somnade i vattenbaljan med huvudet på kanten. Hur gulligt var det?

Mick och Helene skötte sig bra! Helene imponerade på mig!
Två underbart fina vänner som verkligen kan vända på mitt sinne bara med sin närvaro.


Och i dag har jag bakdömt i Norrköping och tränat Segra där och även det i strålande solsken!

Bibban och Patrik bakdömde också och vi var väldigt jämna!


Haft kurs i kväll och firat Laura. Grattis alla mina valpar på 11 års dagen!!!!

Tänk vad tiden går, och så fina de är!! Och fartiga fortfarande!!!


I morgon är det kurs för egen del! Två dagar ska jag lyssna på vad Towa har att säga om hundträning.



Fick ett SMS i går som jag ska memorera i mitt huvud. Vet inte om jag är värd det, men det kändes otroligt att få det! Jag blir lite förvånad men väldigt glad!!!


I dag har Skoj fått valla igen. Vi har gjort hämt, drivit och föst kors och tvärs över fälten. Jag står stilla och gapar bara! Haha
Delat också och det är hon duktig på min lilla Skoj! Och att hålla de galna tackorna från varandra med då de inte vill vara just i från varandra!

I dag har hon gått som tåget min stjärna! Det är ju jag som måste börja blåsa... men kan inte lära mig skiten! det gör mig totalt galen! Frustrerad!




 
 
adelia

adelia

28 april 2014 06:39

Tack för en otroligt fin lördag..Så härlig dag som innehöll allt vad man kan önska sig,,,Hundarna var då trötta här hemma med.Oh att jag inte visste att det var tävling i Norrköpings Bk...då hade jag svängt förbi...Hade ju inget på fm...men men ibland är det skönt att bara va med.kram

http://www.nogg/kungsvikstorpsbianca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards