Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

Fy sjutton

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!


Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!


Tack alla inblandade som hjälpte till!


Segra tar en fluga!



I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa getingar, det satte sina spår hos henne. Och hon får ju aldrig chans att vila och återhämta sig rejält då det finns en drös av dem.


                  


Ett nytt pass onsdags. Då gick det bra, riktigt bra. Jag har lagt om träningen för att bygga på henne lite. Det hra fungerat bra och i dag så jag stora tydliga resultat hos henne. Sedan kommer vi säkert få bakslag men det kan jag leva med. Hon behöver tid efter attacken det är uppenbart!


I går åkte jag på massage. Fy sjutton! Så ont det kan göra. Jag fattar det inte. 45 min plåga och det var inte ens kul.

I går gick det bra men i dag har jag haft så jäkla ont i hela överkroppen!


Efter denna plågsamma massage åkte jag till Lönö hos Ewa, och Adelia, Lotta, Yvonne och Lena var också med!



Ett fantastiskt ställe som är ett av de få som ger mig ett lugn och tid för återhämtning. Vi var inte där för att träna, vilket vi gjorde lite. Körde uppletande båda dagarna.

Segra skötte sig jättebra och visade inga tendenser alls under dessa två dagar i arbetet! Skönt!!!


Körde med Indra med och hon klippte mina ideer och var jätteduktig! Bianca fick för nöjes skull. Alla vill ju ha sitt även om man är lite äldre,



De andra körde apporteringar med skott, markeringar linjetag och sök och hela baletten. De var jätteduktiga!!!


Fredag kvällen slutade med skratt, vin och ngr öl. Kräftor och god mat! Klockan va halv tre innan vi la oss! Vaknade vid 6 var vaken ngn timma och somnnade sedan om till 8. Skönt!


Ex och kex! De är BFF!!



Dagen blev ungefär lika som gårdagen. 

Segra fick göra ett retrieversök. Plockade in fyra dummies! hihi

Vi gjorde uppletande igen.

 

Mycket bad blev det för dem och en hel del kort tagna.

 

Usäkta om det är dålig skärpa på dem men de är helt oredigerade då jag inte kan sådant!

 

 

Jag hade med mig bara Segra! Hon är en underbar hund som står mig så nära. Hon är en efterföljare av mina älskade Nike. Hon kommer aldrig kunna ta hennes plats, och det är inte meningen. Men hon har tagit en stor bit av mitt hjärta.

 

De är så olika, men så älskade.

 





 
 
Ingen bild

adelia

12 augusti 2014 14:40

E härlig plats..Tack själv för trevligt sällskap..Ja jobba gjorde vi ju liite,,,men skönt att komma bort med..Vi har för mkt vardag i våra liv annars,Fårstår att det är mkt minnen där ute med..Jag ser dig känner med dig men du har en sån stor tung sorg att bära..Önskade jag kunde avlasta lite,,men vi alla måste ju ta den biten vare sig man vill eller inte,Segra en otroligt fin hund..Ingen är ersättnings bar,alla är olika idivider och Nike var the one and only på sitt plan.Hon vakar nog uppifrån o ser på dig,,Och hon hoppas att hon ser sin glada matte hitta på en massa tokigheter,stor kram.<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Av Ingela Karlsson - 2 juni 2014 14:22

Länge sedan jag skrev. En tung blogg i dag. Inte direkt så muntert.   Jag är en person som nog anses babblig och pratig. Förvirrad och snurrig och glömsk. Och allt det är nog sant!   Men väldigt få känner mig. Väldigt få jag släpper inpå live...

Skapa flashcards