Guldhund

Alla inlägg under september 2010

Av Ingela Karlsson - 30 september 2010 09:45

I dag var det dags att åka med Nike till Krister för sin tredje spruta. Jag håller tummarna för att detta ska hjälpa henne mer.

Jag ser en mindre stelhet, mer rörlighet. Genom att hon går upp i soffan lättare och flera gånger, hon går upp i sängen hur många gåner som helst. Förut en gång.


Hon är lugnare inne, vilket inte är vanligt. Inte så att hon var stressad eller så innan. Men hon var mer vaken äve om hon låg. Nu sover hon fast hon vaktar ändå om ni förstår vad jag menar. Hon sover men reagerar ändå på bilarna som svänger in och så. Jag hoppas det är i positiv anda och för att hon inte är drogad.


När vi var i England åkte Sara med henne och skulle ge henne spruta nummer två. Sara fick hålla lite i huvdet och Nike flyttade lite på det.... Då var Nike lite tvär och sur mot Krister vilket hon inte varit förut vad jag minns. Hon var mer på spänn. Jag tror hon tyckte hon såg efter Sara och inte tvärtom den där stollehunden. Men jag vet att Sara klarar henne om hon skulle bli irriterad.

I dag när vi kom in så sa Krister att hon var mer lugn, inte stora pupiller. Han bara gav henne sprutan utan något krusidull.

Kul hund. Intressant det där hur de är med olika personer. Vem de ser som den enda ledaren. Och Nike vet jag att den enda hon ser över sig är jag. Hon anser helt klart att hon är nummer två i vår värld! Fast jag kanske inte trodde hon skulle visa det så tydligt. Djuren är facinerande.


Varit hos pållarna. Varit hos Lorna. Promenerat med hundarna. Vilket jag inte behöver skriva känner jag för det är ju sådant man alltid gör egenligen.


Kört hem Rozta som också var med till vet. Handlat.

Och hann valla ett kort pass med Skoja. Det går rätt bra nu. Hon har svårt med fösningen. Drivningen går bättre tycker jag. Jag skulle behöva minska flocken att valla på så hon får lära sig att vara mer rak. Det är svårt på 39 djur. Men jag tycker hon ser bra ut. Lyhörd och det är sällan man behöver ta i med henne.


Jag skulle önska att veckan hade flera dagar! 7 r för lite, det eller fler timmar på ett dygn. Jag vill hinna med mer!




Av Ingela Karlsson - 29 september 2010 23:45

Jobbat med baggarna i dag med. Jag var inte med då jag hade kurs hela dagen. De andra vägde dem och allt dokumenterades för att sedan kunna utvärdera det hela.

Tack alla ni för i dag!!!


Jag jobbade på mitt håll med världens roligaste jobb!!! Hur många får hålla på med det de vill mest av allt? Jag är verkligen lyckligt lottad!!


Skoja fått ett kort pass i hagen. Hon är bedårande!!


      

Av Ingela Karlsson - 28 september 2010 23:30

Det hade varit skönt i dag! Men efter att ha varit borta en hel vecka så finns det att göra!

Vi har fått igenom alla bagglamm och Arne. De ser fina ut. Växt väldigt bra med tanke på att de inte får ett korn kraftfoder utan bara fint gräs!


Skoja var ju med och jobbade och med baggarna får hon slita lite mer de flyttar sig inte så lätt som damerna. Så i dag var det mycket stöd för att få dem framåt. Men hon jobbar fint och backar inte när de stångar efter henne eller jagar henne. Hon bara skuttar undan och så på igen.


Tack alla inblandade!


Fått spader på datorn!!!

  

Av Ingela Karlsson - 27 september 2010 23:30

Nu är det vardag igen. Man har återhämtat sig från den fina resan. Alla har hundarna är på plats igen. Molle blir hemma någon vecka till, sedan får han åka till Lorna och Conny igen. Då Viska höglöper. Stackars min fina Moltas!


Dagen började med kurs kl 9. Sedan kurs direkt efter det kl 11.

Jag säger det säkert alltid men jag har helt underbara grupper! Vilka ambitiösa människor! De sliter som djur med sina hundar. Det glädjer mig att se att de tycker det är så roligt!!!


Medial kväll. Roligt.


Adelia myser med mina hundar och hon med dem. De gillar henne starkt. Speciellt Viska då hon ALLTID har med lunchlåda till Viska!! Haha Hon är för härlig denna Adelia!!

  

Av Ingela Karlsson - 26 september 2010 16:45

I dag är det en vanlig dag igen. Vi har jobbat lite med djuren. Jag har haft kurs. Det gick jättebra och var roligt att träffa dem alla!


Jag har en bild av en man i kostym som var i Hyde Park. Den är så mysig. Det är en man som har en påsa med bröd med sig. Han går utmed vattnet och matar fåglarna. Det var en fin syn mitt i det hela.


  

Av Ingela Karlsson - 25 september 2010 16:30

Nu är vi hemma igen efter en underbar resa! Det har gått så bra med alla ungar! De har skött sig bra, inget gnäll trots att vi har gått och gått och gått. Vi har sett massor, upplevt massor. Och ändå finns det så mycket man inte sett!


Man kan ju säga det att engelsmännen är inte speciellt serviceminded. De flesta är stela, har lite långt till humor och inte så jätte trevliga kan man kanske säga. På en del pubar undrade man om de ville sälja öl!


På de flesta av pubarna var alla trevliga och väldigt vänliga. Men i affärer var de tråkiga. Tittade inte på en, sa inte hej. Nej det var annorlunda måste jag säga!


När vi åkte hem i går hämtade vi Viska och Skoja hos Nancy och Bracke. Det har gått jättebra med dem. Har fått rapporter i veckan, och de har skött sig exemplariskt enligt Nancy.

Hon ville inte lämna dem tillbaka.

Viska har levt VIP liv. Hon är numer Drottning av Brinken. HOn har fått vara med i vardagsrummet, fast det egentligen är hundfritt. Där har hon suttit och fått ostbollar.... av Nancy..... Bracke tyckte hon var bortskämd.

På nätterna har hon sovit i sängen hos Bracke! Morrat åt Anja som är husses hund. Så stackars Anja har vackert fått ligga hos matte i stället!


Men han verkar vara ganska förtjust i mina flickor. Och vem kan motstå dem?

De har fått promenad i skogen ensam med Nancy. Skoja har jagat ett rådjur som dök upp 5 m framför. Viska brydde sig inte men Skoja hade sprungit efter några meter men avbrutit direkt Nancy ropat. Dutti tjej. Hon har aldrig sett ett rådjur förut!

De blev väldigt glada att se oss!


Hemma hade vi luzzarna och Nike. De blev också helt galna. Jösses. Jag tror varenda granne vaknade!! Nike fick 48 spel, så henne fick jag börja leka med och köra koncentration för at hon inte skulle ha i hjäl oss.

Viska hade börjat löpa i går, så hon var stor i korken och gick upp mot Nike. Inget klokt val. Nike tryckte till henne och så var det klart för denna gång.


I dag hämtade vi Molle som också blev väldigt glad. Så nu är hela min flock samlad igen! Skönt. Har saknt dem mycket men känt mig helt lugn! Och det var skönt. Har inga problem med att lämna de andra men Nike är så mycket hund i. Så där måste man vara med på ett annat sätt än med de andra mesarna....


Det blev ingen start i Katrineholm i dag! Jag avbokade. Dels för att hon löpte. Visst man får starta med löptikar på dessa tävlingar. Men så kom vi hem sent och jag är inte i form, och inte Viska heller för att tävla med en gång!


        

Av Ingela Karlsson - 24 september 2010 16:00

I dag var det dags att fara hemåt.


Vi åt frukost, packade våra väskor.


Vi tog bussen till nästa buss som skulle ta oss ut till flygplatsen igen. En tråkig resa då den tar tid, och jag gillar ju inte bara att sitta och glo.


Innan vi klev på sista bussen var vi givetvis inne och tog en sista öl på en fin pub. Jag drack som vanligt mörk god öl, nästintill svart....


Sedan blev det bussen. Väl framme gick vi in, checkade in och var nervösa över våra väskors vikter. Men det kollades bara på vår extra väska!!


Sedan blev det lite lunch på en noodle bar. Jättegott!! Åt med pinnar..

Sedan en snabbshopping i taxfree. Sedan var det dags. Tyvärr glömde jag att ta något starkare och det var inte så kul.

Men vi kom på planet. Och vi landade med. Och den landingen var inte kul. Den studsade och for som en idiot, det där planskrället. Jag var stensäker på att vi skulle välta! Men konstigt nog överlevde vi!


            


Av Ingela Karlsson - 23 september 2010 11:00

I dag har det regnat. De andra dagarna har det varit strålande solsken och cirka 20-23 grader varmt. Vi har gått i t shirt!


Men så i dag kom det engelska vädret i kapp oss.


Vi delade lite på oss i dag. en del ville shoppa och vi andra ville passa på att se lite mer av staden.

Vi tog bussen till Towe Bridge! När vi kom dit så vräkte det ned. Vi gick in på en pub, beställde mat och öl... Sedan satt vi där ett par timmar och rpatade, åt gott och drack god öl!! Jag älskar ölen här. Den är mörk. En riktigt god kall Guiness!!!!


Sedan blev det fint väder och vi knallade ut. Vilken vacker byggnd, eller bro...


Helt enastående. Blev några kort på den.

    


Johan spasterar

 

Alla de som var med förutom jag då.

  


En rolig dag med lite goda skratt och mycket att se förstås.

Vi tog sedan bussen hem och det var en historia! Haha Ja vi skulle stanna på hemvägen och ta en öl på en pub.... Glöm det. Klockan var slagen fem och då slutar alla jobbet och gatorna blir som myrstackar. Vi kom inte in herregud vad folk!!! Så vi satte oss på bussen och åkte hem igen. 


Sedan blev det dags för sista middagen och ölen här.

En trevlig kväll och god mat!

          

Skapa flashcards