Guldhund

Alla inlägg under juli 2010

Av Ingela Karlsson - 31 juli 2010 00:00

I dag har mamma och de andra kommit hem från sin semester.

Laura blev hämtad av sin matte och fick komma hem till lugnet efter en vecka i denna familj. Laura är en av mina valpar. Och hon bodde hos mig tills hon var 6 månader och mamma kunde flytta in i sitt nya hus. Jag kom att tänka på hur jobbigt det var att lämna henne. Usch det gör jag aldrig om. Inte min grej.


I dag har vi inte gjort mycket Vi hade ju lite grillkväll i går med goda vänner. Blev lite sent kanske för att vara i vår åler. Herregud men roligt hade vi. Var kanske två som inte hade så kul i dag.


Hästarna mår bra. Mindra bromsar nu och det gillar de!

Fåren är lite gapiga efter att delats från sina barn. Däremot i bagghagen är det totalt tyst och kav lugnt! Arne ligger bland alla dryga hundra lamm som en kung!


Tacklammen är lite skrikiga. Men det förstår man ju.

I kväll är det lugna gatan!

Och ni tänk att snart är det augusti redan! Vart tog den underbara sommaren vägen?

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2010 23:30

I dag har vi haft en arbetsdag kan man säga. Som gick så bra!


Vi har tagit hem alla får i går kväll. Eller jag var inte med i går då jag hade tävlingsträning. Men Andreas med assistans tog hem dem.

Så i dag blev det till att samlas med goda vänner som erbjudit sin hjälp!


Alla lamm skulle skiljas från sina mammor. Det är hjärtskärande kan jag säga. Men man msåte ju. Dels för att tackan inte ska gå ned sig helt. För det sliter på att dia dessa stora klumpar. Det är ju inte så att det är några små bebisar längre. Det är stora bebisar som börjar fundera över att betäcka tackorna... och det vill vi inte!

Och dels för att det ska bli bättre tillväxt på dem.

Så i dag gjordes det. Det gick snabbt och effektivt. När bagglammen var delade och klara skulle de köras ut till en hage med kärra. Och vi insåg att vi behövde har med Arne (avelsbaggen) med i första lasset. För han är en klippa för de mindre. Jag gick bara ut på baksidan, gick fram till honom och kopplade han. Sedan ledde jag bara in honom. Och han föjer så snällt med. Denna bagge är helt underbar.

Vad gjorde vi utan honom?
Så han skuttade snällt upp på vagnen. Han vet ju vad man ska göra så då följer ju de små med! Duktiga pojkar!

Sedan delade vi tacklammen. Och körde ned dem till Bellevue. Conny är så envis att de ska ned dit. Jag hade en annan plan men jag törs inte gå emot honom..... hihi Men han skulle sköta vattnet om han fick med dem, så det blev ju bra.


Vi har hunnit gå igenom alla individer. En som hade en klump i juvret. Usch.

Annars var de fina. Just det ja! Manna hade ett sår på ryggen. ett konstigt. Så antingen har bromsarna tuggat upp ett och sedan skatorna pickat upp det. För det var stort som en fem krona. Och skatorna sitter ofta på ryggen på fåren i hagen.

Så nu har hon ett plåster med lite special medikamenter på så det ska bli bra. Är ju rötmånad med så det känns aldrig bra med sår då!

Så nu när det är klart blir det lite trevligt här hemma. Vi ska grilla och ha det bra.

I morgon ska vi ev släppa ut tackorna. Om de är lugna!


Eve skulle tävlat ungdoms SM i helgen men det blev ju som sagt inställt! Stackars Eve!

  

Av Ingela Karlsson - 29 juli 2010 23:30

I dag skulle det kommit massa foder. Men se det gjorde det inte.

Då har den ena leverantören inte kommit innan en viss tid till den som ska köra ut det så det kommer inte förräns på måndag. Vilket gör att vi måste alltså ringa ALLA som ska ha färksfoder och meddela detta. '

Men tack till er alla som har tålamod och förståelse. För jag kan verkligen inte göra något åt det.


Klockan 14 i dag var det samling till en tävlingsträning!

Alla från grupperna fick anmäla sig i den klassen ochf ick göra sitt eget tänk och upplägg. För att få lite tankar till starterna som nu börjar.

Vi blev jättemånga. Jag tror det var runt 24 hundar anmälda! Det var väldigt kul måste jag säga!

Det regnade hela dagen Men det regnade inte så hårt och det var inte kallt så det störde inte ens en gång!

Vi hade en superkul dag som vanligt!

Tack alla ni som kom och var med!

Tack till er som skrev osh var tl och hjälpte till med!!!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards