Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2014

Lydnadsläger

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!


Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!



Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!

Men Frida är en tuff tjej! Hon har ammat barn på planen under tiden hon jobbat så vad är en bruten fot??


Helgen har vari perfekt. Varmt som attans. Jag älskar det men tuffare för hundarna! Men alla har klarat värmen så himla bra! Är faktiskt lite imponerad! Alla förare som kört som bara den. Så duktiga ekipage!



Själv hade jag förmånen att umgås med en av de få mallar jag verkligen gillar! Besten. Han ligger mig varmt om hjärtat. En underbar hund som är så enkel att ta hand om.

Vi åkte och badade och gick en skogspromenad och busade lite. Vilken hund, vilken karriär han har bakom sig!


Tack alla ni som kom och var med och förgyllde lägret!


I går kväll var jag ute och tränade med Segra. Herregud jag höll på att få ett spel. Då kom det med getingarna över henne och hon var helt låst och låg. Då gäller det att jobba på tålamodet. Jag hoppas innerligt detta släpper med tiden annars bryer jag i hop!


               

I dag for vi ner till Öand lite hastigt och lustigt för att hälsa på Mia med familj.

Vi åkte redan halv 7. Lorna och Conny kunde ha hundarna. Kändes bra. Segra lämnar man inte bara till vem som helst, de måste reda ut henne. Men det hade gått bra med dem alla!

De hade även fått simmat en stund vilket är ba för det tar på krafterna på dem. Och tuggar märgben förstås det älska de!

Skoja sitter hos förman och hade visst nypt Katla i nosen. Ja de hade väl ngt ouppklarat de där två för annars gör hon inte så numer lilla Dollan. Hon tyckte nog förman behövde hjälp! Hihi Lillasyster!!!


På Öland började vi med att handla fisk. Sedan till Ekerums camping för att hitta deras stuga!


Vi for sedan till Djurparken och hade en jättehärlig dag där. Karuseller åkte jag med både Sam och Tilde! Haha vad kul det var!Inte vågat åka på mååånga år typ 10!


Avslutade med lite plask i badet men jag badade inte då det var så kallt!! Jag drog på mig byxorna i stället!


Sedan hem tll stugan där vi grillade lite korv och bar njöt av kvällen.

Vid 21 tiden for vi hemåt! 

Underbara fina Öland!


Segras halvssyter Bixa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Av Ingela Karlsson - 2 juni 2014 14:22

Länge sedan jag skrev. En tung blogg i dag. Inte direkt så muntert.   Jag är en person som nog anses babblig och pratig. Förvirrad och snurrig och glömsk. Och allt det är nog sant!   Men väldigt få känner mig. Väldigt få jag släpper inpå live...

Skapa flashcards