Guldhund

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!


Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!


Tack alla inblandade som hjälpte till!


Segra tar en fluga!



I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa getingar, det satte sina spår hos henne. Och hon får ju aldrig chans att vila och återhämta sig rejält då det finns en drös av dem.


                  


Ett nytt pass onsdags. Då gick det bra, riktigt bra. Jag har lagt om träningen för att bygga på henne lite. Det hra fungerat bra och i dag så jag stora tydliga resultat hos henne. Sedan kommer vi säkert få bakslag men det kan jag leva med. Hon behöver tid efter attacken det är uppenbart!


I går åkte jag på massage. Fy sjutton! Så ont det kan göra. Jag fattar det inte. 45 min plåga och det var inte ens kul.

I går gick det bra men i dag har jag haft så jäkla ont i hela överkroppen!


Efter denna plågsamma massage åkte jag till Lönö hos Ewa, och Adelia, Lotta, Yvonne och Lena var också med!



Ett fantastiskt ställe som är ett av de få som ger mig ett lugn och tid för återhämtning. Vi var inte där för att träna, vilket vi gjorde lite. Körde uppletande båda dagarna.

Segra skötte sig jättebra och visade inga tendenser alls under dessa två dagar i arbetet! Skönt!!!


Körde med Indra med och hon klippte mina ideer och var jätteduktig! Bianca fick för nöjes skull. Alla vill ju ha sitt även om man är lite äldre,



De andra körde apporteringar med skott, markeringar linjetag och sök och hela baletten. De var jätteduktiga!!!


Fredag kvällen slutade med skratt, vin och ngr öl. Kräftor och god mat! Klockan va halv tre innan vi la oss! Vaknade vid 6 var vaken ngn timma och somnnade sedan om till 8. Skönt!


Ex och kex! De är BFF!!



Dagen blev ungefär lika som gårdagen. 

Segra fick göra ett retrieversök. Plockade in fyra dummies! hihi

Vi gjorde uppletande igen.

 

Mycket bad blev det för dem och en hel del kort tagna.

 

Usäkta om det är dålig skärpa på dem men de är helt oredigerade då jag inte kan sådant!

 

 

Jag hade med mig bara Segra! Hon är en underbar hund som står mig så nära. Hon är en efterföljare av mina älskade Nike. Hon kommer aldrig kunna ta hennes plats, och det är inte meningen. Men hon har tagit en stor bit av mitt hjärta.

 

De är så olika, men så älskade.

 





Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!


Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!



Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!

Men Frida är en tuff tjej! Hon har ammat barn på planen under tiden hon jobbat så vad är en bruten fot??


Helgen har vari perfekt. Varmt som attans. Jag älskar det men tuffare för hundarna! Men alla har klarat värmen så himla bra! Är faktiskt lite imponerad! Alla förare som kört som bara den. Så duktiga ekipage!



Själv hade jag förmånen att umgås med en av de få mallar jag verkligen gillar! Besten. Han ligger mig varmt om hjärtat. En underbar hund som är så enkel att ta hand om.

Vi åkte och badade och gick en skogspromenad och busade lite. Vilken hund, vilken karriär han har bakom sig!


Tack alla ni som kom och var med och förgyllde lägret!


I går kväll var jag ute och tränade med Segra. Herregud jag höll på att få ett spel. Då kom det med getingarna över henne och hon var helt låst och låg. Då gäller det att jobba på tålamodet. Jag hoppas innerligt detta släpper med tiden annars bryer jag i hop!


               

I dag for vi ner till Öand lite hastigt och lustigt för att hälsa på Mia med familj.

Vi åkte redan halv 7. Lorna och Conny kunde ha hundarna. Kändes bra. Segra lämnar man inte bara till vem som helst, de måste reda ut henne. Men det hade gått bra med dem alla!

De hade även fått simmat en stund vilket är ba för det tar på krafterna på dem. Och tuggar märgben förstås det älska de!

Skoja sitter hos förman och hade visst nypt Katla i nosen. Ja de hade väl ngt ouppklarat de där två för annars gör hon inte så numer lilla Dollan. Hon tyckte nog förman behövde hjälp! Hihi Lillasyster!!!


På Öland började vi med att handla fisk. Sedan till Ekerums camping för att hitta deras stuga!


Vi for sedan till Djurparken och hade en jättehärlig dag där. Karuseller åkte jag med både Sam och Tilde! Haha vad kul det var!Inte vågat åka på mååånga år typ 10!


Avslutade med lite plask i badet men jag badade inte då det var så kallt!! Jag drog på mig byxorna i stället!


Sedan hem tll stugan där vi grillade lite korv och bar njöt av kvällen.

Vid 21 tiden for vi hemåt! 

Underbara fina Öland!


Segras halvssyter Bixa!


Skapa flashcards