Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Tävla

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra!

Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.


Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? För det har kommit efter det. Eller så känner hon av mig. För jag är allt annat än i toppform. 



På de första tre starterna har hon redan kvalat in till sitt sjätte SM! Medel på dryga 296 p. 

Jag är oerhört stolt över henne. Att kunna prestera så bra med så fina kvalpoäng år efter år!


Efter sista tävlingen höjde hon det medlet med ngr poäng! Duktiga Viska som alltid går bättre på tävling än träning! Märklig hund det där.


Har haft en SM träning med hjälp av Adelia Lotta Ö Bibban och Thina! Tackk från hela mitt hjärta!!! Ni är så underbara som tog av er tid och hjälpte oss!!!!


Var medbjuden på SM träning i Mullsjö av Lillemor och gänget i slutet av maj men tackade nej då jag inte var i form.

Men uppskattar frågan förstås!!


Skulle även varit hos Lillemor och tränat med Skoja förra veckan men tackade nej. Tråkigt men så är det. Inspirationen tryter!


I fredags var vi på Kennel Qbaz och träffade uppfödarna. Vi spårade och körde lite lydnad och pratade hund.

Vi var även en sväng till Hedeforsens kenneläger. Då Lotta har en fodertik från Qbaz som är inköpt från Hedeforsens! 

Tydligen hade den kenneln pratat om att köpa Segra!!! Phu tur de inte gjorde det! För då hadeju inte jag fått henne!!!!


     


En härlig dag med prat och skratt. Att åka bil med Lotta är ett rent nöje. Herregud vilken stolla! Inga ledsna miner där inte! 


I går var vi först på 50 årsfest och spelade lite apa. Inte så svårt...

Efter det for vi vidare. Då vi sedan länge var bjudna på annat party hos goda vänner. Kvällen slutade i Gusum på Gusumsdagarna. Hade riktigt kul. 

Träffade folk hela tiden som man pratade med. Evelin höll på att få ett spel!!! Hahaha


I dag har det varit kursande och styr med djuren. De ska börja lamma om en dryg vecka så nu får de komma hem! Skoja fick inte jobba mycket då jag sällan avänder hund på högdräktiga djur. Undviker all typ av stress om jag kan.


Sorgen efter Nike ligger som ett tungt moln över mig. Försöker hitta stunder av glädje, vilket jag gör. Men så tomt det är. Saknar henne så det skär i mig.



Hennes urna står där tyst och lugn. Allt som hon inte var. Jag saknar hennes hysteriskt gloende på mig vart jag än var. Att ständigt snubbla över henne. Att ha henne med mig vart jag än vänder mig. Saknar att inte få upp toalettdörren för hon har parkerat utanför. Min lojala skugga, min lojala trognaste vän jag haft. 

Jag är ju så otroligt trött. Och det är det värsta att inte sova om nätterna. Vaknar fyra fem ggr per natt. Viss somnar jag om men får ju så delad sömn. Det är även Witch som håller mig alert. Hon har ju också varit risig av värmen.


Älskade Nike, du var mitt allt!

   



 
 
MiaIMiaMIa

MiaIMiaMIa

25 juli 2014 02:02

En otrolig fina bilder och blogg. Har själv hunda som jag går kurs med m.m

Hej!
Vad kul att du hörde av dig. Det betyder mycker för mig. Går gärna in i blogg och läs den. Hoppas att vi hörs.
Det hade jag inte orkat på grund av mina diganoser som jag har. Har själv en blogg som jag skriver om mitt liv och mina diganoser. men jag är väldig glad det jag har om kring mig.Har min familj. Ni har fin bilder och bolgg m.m Kommer åter att följa er. Ni är duktiga alla hopp tycker jag. Du gärna skriva tillbaka om du vill. Har det så gott i varmen
Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj ALLT för mig så ni vet*S*
Kolla gärna in min blogg och lämna gärna ett avtryck! Antingen i gästboken eller med en kommentar!
Tankar från en helt vanlig ungdom med diagnosen ”autismspektrumtillstånd.
Men lever efter mottot att hellre se möjligheter än problem! Bloggat tidigare, men blev inte mycket av det hela till slut – får se om det blir annorlunda nu!
Syftet med mitt bloggande är att dela med mig av mina åsikter och innesta tankar + skriva om vad som händer i mitt liv! Har alltså inget specifikt ämne att skriva om – får bli vad det blir helt enkelt… :-). Söker vänner!
http://miamiamia.bloggplatsen.se/
och E-mail: mia2@home.se

Har det så gott!
/Mia

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

27 april 2015 01:03







miamia­mia



Visa endast
Nyregistrerad användare
(2015-04-26)

Igår 23:05
#64




Nyhet! Gilla foruminlägg


Nu kan du anonymt gilla och ogilla inlägg i forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.







Citera Anmäl












Kika gärna in och läs min blogg vetja!

miamiamia.bloggplatsen.se

Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född - 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

Jag skriver om våra tävlingar med våra hundar, om allt m.m

Skriv vad ni tycker m.m Jag tåler för det mesta !

Vad tycker ni om detta inlägg som jag har skrivet ?

Vad vill ni att jag ska skriva om m.m.?

/ Maria

E-mail: mia2@home.se

Mobil:

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 2 juni 2014 14:22

Länge sedan jag skrev. En tung blogg i dag. Inte direkt så muntert.   Jag är en person som nog anses babblig och pratig. Förvirrad och snurrig och glömsk. Och allt det är nog sant!   Men väldigt få känner mig. Väldigt få jag släpper inpå live...

Skapa flashcards