Guldhund

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Dagen efter

Av Ingela Karlsson - 16 mars 2014 22:38

En härlig dag!


Inga lamm. Inte kul!

Firade Sonny som fyllt 21. Tack för god varm smörgåstårta!!!
Hoppas din brännskada svider mindre syster!! Usch vad det kan göra ont.


Såg hos Brita att Viska och jag var med och vann Lag DM 2013. Heja Söderköping!!! Hade inte koll på detta. Trodde man fick ngt från Östgötadistriktet så man blev kallad men så var det visst inte!


 


Kursat i omgångar i dag! Så roligt det är! Duktiga allmänekipage!!! Ja vill verkligen trycka på hur viktigt det är med en god allmänlydnad. Trygghet.


Och ska man tävla kan jag ibland tycka man lägger för lite tid på allmänlydnaden hundens första år, att man kanske har liiitte bråttom med momenten. Men det är min personliga åsikt! Jag är ju en grundar människa!


Sedan drog tävlingslydnaden igång! Gud vad roligt!!!!! De var så himla duktiga både förare och hundar!!!


 

Segra har jag börjat kampa lite mer med. Har ju varit otroligt sparsam med det med den tron att det finns. Har ju lagt tid på koncentration och stadga och lyda i alla lägen. Känns toppen.


Så fin hon är. Så otrolig fin. Så balanserad. Så cool.

       


Hon är så jäkla rolig den där stollan! Jag älskar när hon springer medsin boll och sedan akstar sig å mig med full kraft för att riktigt grisa mot mig för att jag ska leka med henne! Hon är säkert i andras ögon stökig och ofostrad,men jag har verkligen uppmuntrat det! Jag gillar det!


Viska och Skoja fick vara med och störa. Det gjorde de bra! Gudmor var ju med och då var ju lyckan stor för Viska!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards