Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Dagen med stort D

Av Ingela Karlsson - 5 april 2011 10:30

Dagen med stort D firades i går.

På kursen på fm så sjöng de för Nike och sedan hurrade de. Så här såg det ut!


Tack!!!! Ni har förgyllt Guldhunds dag! 

Efter kurs for jag in till stan för lite ärende. Hundarna skulle vara i bilen men då det blev så soligt vågade jag inte ha dem där så jag ringde snälla Adelia som lånade sin svärfars bil, liiiten röd micra.... stoppade in mina tre monster där och tog hem dem ett par timmar! För att se bilder från den bilturen, gå in på: http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=84786 och scrolla ner så finns det..

Hos Adelia hade det gått bra. Hennes man tyckte Nike hade grova ben... Hennes son undrade om en en hane kunde födas som en tik..... Han tyckte hon var lite stor. Sedan hade hon haft lite uppvisning med sina strån och så....

När jag kom hade hon ett utbrott. Micke trodde nog jag hade ihjäl henne. Fast det är hon som skriker jag gör henne inget... men hon blir ju sådan. Haha Jag blir så full i skratt åt henne.


Lyckan var enorm när vi åkte till Norsholm... att hitta från Adelia dit är en annan historia.

Hon har inga hämningar den hunden vad gällande vatten..... heller....  

 


Hon älskar verkligen att bada. I dag skulle jag fota plus att det var hennes födelsedag så då fick hon kasta sig i! Det får hon inte annars.


 

Hon fick simma 2*15, 5 min i streamern varje pass. Viska 2*20 med streamern på.

Skoja simmade mycket... törs inte skriva hur mycket, men mycket.

  


Baby gillar att hoppa i! Om det inte är hennes tur spelar ingen roll för då hoppar man från golvet i poolen... Allt går!

 


I går fick Gullan 2 fina flickor. Nu ökar tacklammen! De är så bedårande söta att alla borde få se dessa små gullisar!


I dag har Ellionora fått ett lamm, en bagge. Den största jag sett nästan. Han var enorm! Andres fick hjälpa henne lite för att spara på henne. Och hon vaktar sitt lamm så man får passa sig! Hrmf....


Hunddräparn... hon hatar hundar kan jag säga... Hon väger cirka 80-90 kg...


  
Sedan har Gena lammat. Fick två flickor. Inget söta alls.... Den ena så liten så liten så herregud så liten. Men den stöter hon! Vet inte om det beror på att vi var för många i stallet när Gena lammade. Så nu måste vi verkligen se till att det är tyst och stilla!



Så det är lugnt. De är så känsliga djuren för det där. I alla fall fåren. De är så vaksamma och minsta lilla så kan de bara stöta bort det.



Hade en privat träning i dag. Gick jättebra. en jätteduktig hundägare!


Packat det sista av levern jag kokade i går. Skönt nu är det klart...

 
 
Ingen bild

Evelina o Hollie

7 april 2011 11:01

Härliga bilder!!!! Nike är söt men Baby är min favvo även Hollies hihi!!! :)
Kramiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards