Guldhund

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Lovley day

Av Ingela Karlsson - 20 april 2011 16:45

I natt var det lammvak som vanligt. Är lite sliten men samtidigt är det en upplevelse.


Skulle till Norsholm kl 11 med Laura och Moltas. Men insåg att jag inte skulle hinnna med en lamning på G, dessutom Lena som alltid stöter och fick sin sista chans nu. Hon har fått två vita och än så länge ser det bra ut. Så jag ringde och avbokade.


Jag tog ett par timmar ledigt efter fårvak, och for till skärgården med en av mina bästa vänner. Carro lovade att backa upp Andreas vid behov och Tommy och han skulle hämta foder! Tack!


        


Vi var vid deras nya sommarställe. Vilket underbart ställe. En halvö med bara vatten runt om en i stort sett. Ett jättemysigt ställe med flera småhus till.

Vi satt inne och hade pickninck först. Sedan blev det att syna hela halvön! Sedan satte vi oss ute i flera timmar och bara pratade! Hundarna sprang fritt hela dagen! Skoja stal Nikes boll i ett obevakat ögonblick tror jag.... Eller om Nike dränkte den...


Min goda väns gamla hund gav oss goda skratt. Hon bör inte bada när det är kallt, men hopppade i... blev torkad och sedan B o T täcke på..... Det gick 10 min så smet hon i igen... med täcke....

Upp igen och torka och på med nästa täcke.... och så skuttade hon glatt i med det med..... Haha vi kunde inte annat än att skratt åt det fast det inte är så bra för henne. Men de är roliga. Mina fick inte bada då jag tycker det är för kallt för dem. I Tjen är det 13-14 grader, och vad är det då i havet....



Jag är rädd för kramp. Nike har fått det en gång.


Det var en kanondag. Vi hinner inte träffas så ofta utanför hunderiet då jag aldrig har tid.... men ibland tar jag mig tid för jag saknar tillfällena då vi kan sitta som vi gjorde i dag.


Solen har skinit eller vad det nu kan heta.... och jag är väldigt påfylld med energi, vilket var bra!



Nu är det lammvak som gäller i natt igen. Sista natten, i morgon natt får Andreas ta sedan kör vi nog varannan natt.

Det har varit en tuff lamning. Väldigt lite ledigt under 4 veckor känns. Men hur det än är så är det samtidigt uppiggande med alla små liv som föds. Jag skulle aldrig vilja byta bort det. Det här är det liv jag uppskattar och vill leva, och är glad min sambo är liksasinnad.


Har ångest! Måste få i gång Viska... Men vill ju bara valla...... Kan någon motivera mig!!!!!!!


 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

26 april 2011 00:01

Vilken härlig dag, det är du verkligen värd!!! Motivation till lydnaden? Kanske SM???
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

26 april 2011 09:04

Fast jag kan inte motivera mig med det!!!! Jag behöver en spark där bak så jag kommer i gång...
Har varit där en gång och känns inte superviktigt att vara där en gång till.... får man skriva så... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards