Guldhund

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Födelsedag

Av Ingela Karlsson - 22 april 2011 01:00

Grattis till fina Moltas som i dag fyller 4 år.

Han är blev ju dessutom pappa till en fin kull med valpar på Kennel Allerts. www.allerts.se är adressen om ni vill kika in. Jag tror inte det är någon valp kvar. Men titta och njut. Kanske blir de lika sin far. Får hans ansikte? Då blir de fina. För är det något han är så är det ett vackert ansikte. Och kanske får de samma temperament som hos mamman? En helt underbar liten tik!


Mor med nyfödda barn

 


Det blev 3 blue roan hanar och en orange roan tik. Så nu vet vi att Moltas bär anlag för orange. Mycket kul!!!

Det är så kul att en sådan fin kennel ville använda honom. Att de dessutom sett han sedan liten och fastnat för honom.

De gjorde sig dessutom besvär att hitta honom. De ringde till N för att få veta vem som ägde honom nu efter Lenas bortgång. Det gör mig glad á Lenas vägnar med.


Och en och annan trodde inte att han skulle para för att jag inte låter honom hålla på med tikar när han inte ska. Vilket jag inte tro ett dugg på. Han är ett bra exempel på det.


I dag är de i alla fall 2 veckor de sötnosarna. Jag ser fram emot att ev få hälsa på dem!

Jag kan tyvärr tänka mig vad som sägs bakom i denna värld. Kanske borde man kunna glädjas mer med varandra? Ju tystare det är om det ju mer pratas det kan jag tro. Men kanske är det avundssjukan? Jag är i alla fall stolt över honom och han är en riktigt snygg hane. Något liten, fast fortfarande inoim gränserna, men han har väldigt mycket bra att tillföra.


  


Har i dag fått en rottis som var på vift. en gammal vän från Gusum hade hittat en tik. En stor fin tik, tjock men rar! Halt vänster fram, md en snara om halsen.... Att folk inte kan lära sig att inte ha halsband på dem när de är lösa. Man önskar det kunde hända dem något så de inser hur farligt det är!


Ägaren är hittad och han tänkte cykla och hämta den halta tiken och cykla hem med henne 1 mil på asfalt....

När Andreas körde hem henne ville hon inte gå in.... Sorgligt. Hon kunde fått vara kvar hos oss....


Grattis till Evelin med som i dag fyllde 18 år. Vi fick så fin middag där. Lax med potatis och syrrans extremt goda sås till. Och omtänksam som bara hon kan vara så gör hon egen sås till mig utan dill... Oh vad gott det var!


Dessutom så upptäckte vi att Flätan hade en pyo så det blev att åka in akut i kväll och operera henne! det har gått bra med henne! Det är en stark hund med gry i sig!


Vilke väder vi har haft! Värsta försommar vädret!

 
 
Ingen bild

Lorna

28 april 2011 08:49

Klart du ska vara stolt över Molle! Han är en jätte fin hund!Avundsjukan är som den är men inget att bry sig om. Tycker det är jätte kul att någon "törs" använda en hane som inte har hur mycket kullar som hellst.

 
Ingen bild

syrran

28 april 2011 15:04

Så rart m valpar. Kan känna lukten.....Har du inte fler kort när de är lite större? Försökte gå in på hennes sida men hittade ingea fler bilder.

 
Ingen bild

syrran igen

28 april 2011 15:05

Grattis till fina Molle med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards