Guldhund

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Olycka

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2012 20:00

Ja dagarna går framåt. Man går som i ett vakum. Har man djur så måste man ta och göra det man måste vare sig man särger eller inte. De är beroende av just oss!


I söndags var det dags att gå igenom alla djur. Alla som var kollade fick en prick i pannan med en fin orange färg!

Alla lamm ser fina ut, inga hältor på någon. Inga sår att ta hand om. Skönt.

Dr var inte villiga att röra på sig. Skoja fick jobba som ett riktigt svin faktiskt. Jag var lite halv förbannad ett tag, men det hjälper ju föga. Tar bara energi.

Hon gjorde en sådan praktvurpa att jag höll på att få en chock! Såg ut som en riktigt otäck olycka!


Våran lilla stjärna!


 


Hon vallar på ett större plant område med större stenar som står upp väl synliga. Vad gör hon? Jo jag skickar iväg henne höger och hon far i väg som en katapult. Väjer inte för den fullt synliga stenen, även för mig 100 m bort!!!!!!!!!!!!!! Slår dubbelvokt över den. När hon ska upp får hon verkligen kolla vilket hon kom åt. Annars reser de sig ju bara och kutar igen. Men denna gång fick hon kolla upp lite. Såg otäckt ut.



Men hon fortsatte ju med det hon skulle och gjorde ett superjobb med galningarna! Hon jobbadoch sprang och tog alla kommanon i farten. trots trättheten tappade hon inte huvudet! Duktig mattes tjej!!


En annan av våra stjärnor!


 


När hon kommer tillbaka är hon helt nedblodad. Huvud, tassar, ben bringa.... Ett stort bett i tungan och ett jack i mun vid en tand. Hjälp vad det såg ut.

Jaja i med henne i badbaljan. Hon var trött. Låg där i svalkan säkert 5-10 min! Hon är så duktig denna lilla hund!


Hon flyttade på 240 djur, tröga för de ville bara beta och inte in i fålla. Men hon gjorde det.

De fick byta hage efter genomgången och så bytte vi hage sent i kväll igen, för att samla i hop dem och dela dem i morgon. Att byta hage är bara strategi. Hihi


Alla våra stjärnor. Varav en är en vacker stjärna på himlen.


           


I dag har jag haft träningstävling. Det var totalt 13 ekipage. Enastående att de lägger så mycket tid på sina hundar. Ambitiöst verkligen!

Och jag förstår dem. Att tävlingsträna ger en sådana möjligheter att träna bort saker de gör som man inte vill ha i situationen tävling. Man kan göra så mycket med en tävlingsträning!


Vår bortskämda 9 åring!




Det gick bra i alla fall. Adelia kom en stund innan så vi bara pratade och bara var. Det behövdes tack min vän! Det behövdes verkligen. Har noll energi. 


Jag fick ett fint paket av henne. Det var en dusch gele i den underbara serien Oriflame har med Honey doft. ÅH älskar dessa produkter, är min absoluta favorit! Och så en kylklamp med kork. Som man kan ha i kylväskan och när den tinar har man kallt vatten till hunden. Jag själv dricker ju varmt.... hihi

Tack snälla! Ska inviga dusch cremen i morgon!


Vår så otrolig älskade och saknade Luzille.



Efter den roliga träningstävlingen som ger mig energi, for vi som sagt ut till djuren för att flytta dem då. Det gick bra. Skoja fixade det galant och de var villiga för de hade åtit upp maten på dryga dygnet där! 


Den mattesjuka cockospanieln.




Dagen har varit rolig. Att träffa alla hundmänniskor får mig att tänka på annat. På fm satt vi ett par st och pratade om folk och om det som hänt. Tack!!


Avslutar med en bild på min älskade Guldhund!


 






 
 
Ingen bild

Lotta

31 juli 2012 20:46

har egentligen aldrig förstått var du får din energi ifrån Ingela <3<3<3jag hade nog inte orkat resa mig men nu börjar jag förstå dig du är guld värd och att du gör det du gör du är gjord för det kram...

Ingela Karlsson

31 juli 2012 22:01

Tack för de orden. Ja normalt har jag mycket energi. Men nu behöver den fyllas på, mycket.... Och ni hundmänniskor är till stor hjälp! Kram

 
Adelia

Adelia

1 augusti 2012 06:25

Vilken tur att allt gick bra m baby Doll ;))usch måste varit otäckt att se!! Vilka otroliga fina bilder på alla i flocken även därnere där himmel stjärnan är med... Så fint minne att ha... Håller m Lotta , du har nån sort inre energi som gör att du reser dig gång på gång.. Men även de behöver en värmande hand och kram... Skönt att spendera en stund m dig....;)glad att du gillade presenterna! En dag i taget, kram<3

http://www.nogg/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

16 augusti 2012 23:52

Tack för att du finns!

Ja minnen lever jag på efter henne. Hon är så saknad, så saknad.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards