Guldhund

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Idioter

Av Ingela Karlsson - 31 juli 2012 22:02

I dag sov jag länge till strax efter 8! inte vanligt i detta hus! Andreas var vaken tom!


Vi åt frukost och med tiden begav vi oss till djuren där vi i dag skulle dela dem från sina mammor. Alla ska prickas av i blocket. Statstik, statistik....


Vi flyttade dem ju går så i dag var de hungriga då det var bara bete i den lilla lilla hagen för max en natt! 

Skoja fick ta in dem i fållan. Åh vilken tur vi har henne. Hon är så duktig i arbetet!

Vi fick en större delen, sedan blev det problem. Men Skoja fixar in dem. Tog alla kommandon, sköter sig i tajta arbetet i dag. Hon är ju lite välan het den där damen men jäklar vad fint hon rörde sig inne i fållan när hon skulle flytta dem från grindarna. Trångt men hon kröp under magar och mellan ben för att komma dit jag bad henne. Imponerande att se, får man säga det som sin egen hund?


Skoja kan även valla Ulla!


        


Vi delade dem och i stället för att valla bort dem till nya hagen som var kanske 500 meter bort så kör vi dem i kärra så de ska tappa lite mot mammorna!

Första vändan fick Evert åka med. För har vi en stor pappa med så blir lammen superlugna när de släpps ut. 


Vi sorterade in i en fålla va 20 st som skulle på kärra. Arne fick varje gång följa med in i fållan för att då är de lugna när de delats. Annars blir de stressade och vill hoppa. Fascinerande vilken inverkan han har. Snäll som han är vår finaste Arne så finner han sig i att bli flyttade 100 ggr. Till slut visste han vad som gällde så han gick själv. Bästaste Arne!


Ulla retar gallfeber på Skoja!


Efter att prickat av alla, flyttat lammen skulle vi flytta tackorna till nytt dåligt bete. De ska sinas och nu ber vi till gud, som om det fanns ngn.... att ingen får juverinflammation! Usch! Det är det värsta med detta. Men dåligt bete brukar hjälpa.

Skoja föste i hop dem och bytte hage med dem. Pärlan!


Lammen fick däremot gå ut på ett superfint bete. Kraftigt och massor! De kommer bli stora som hus!


Sedan säger Andreas när vi är hos mammorna att det är en tacka där med bagg lamm! Jaha. Då har hon rymt ur hagen under natten. Vilket vi inte noterade. 

Men Skoja fixar det. Vallar i hop den mot mig och jag fångar mitt bagglamm! Wow vad bra det gick! 




I dag har Skoja jobbat kanonbra. Lydig, självständig och bara fixat det.

Hon blir ganska trött då kondisen tappats på dessa alla veckor. Dessutom var hon ju inte fullt återhämtad fysiskt efter höftskadan. Men nu är hon på g!


Skoja älskar Ulla som är uppe i trädet!


Efter allt jobb tog jag hundarna och åkte till sjön med. Viska, Nike och Skoja simmade som stollar. Ca 5-600meter fick de i benen. Witch fick vara bunden! Kort promenad efter.

De beter sig verkligen som idioter när vi är och badar. Hur galna kan man bli? Fast jag säger det med kärlek! De är väldigt underhållande!


För kommer hon loss och jagar, då har vi en hund mindre. Då stryker hon med. Och det vill jag inte. Jag är livrädd! 


Tack för all hjälp i dag Conny! Vad gjorde vi utan dig? Tack för lånet av Conny Lorna.... hihi


Sedan hem. Andreas for på speedway, hur roligt det nu kan vara. Sam spelar fotboll. Jag har inte gjort ngt vettigt. 


Idag vid badet och den korta promenaden slog det mig igen att vad fjuttigt det känns med nu bara fyra hundar. Molle är ju på kollo under löp.

Men vad tomt det känns. Hon är verkligen saknad. Ingen diesel man får gapa på när hon går och lufsar i sin egen värld. Fast jag saknar det, när hon var med mig gjorde det mig galen. Så knäppt.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards