Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Tisdagsträning

Av Ingela Karlsson - 18 september 2012 22:15

I ördags var jag och Viska till Ödeshög för att starta.


Adelia, Anna, Nancy, Lina, Sarah och Anette var där för att tävla med. Ett härligt galet gäng!

Ja ingen kan säga att vi inte har kul!


Viska gjorde gruppmomenten helt ok. Ett tasstramp i platsmomentet.

Annars var hon faktiskt inte klok!

Fria följet helt stollig! Jag bara känner hur nära hon är att explodera! Stegff två meter från domaren, då skallar hon. Stolle!

Jag jobbade som en galning för att hålla henne kvar i händerna.

Z var ganska bra.

Rutan.... ja vad ska vi säga. Det gic fort in, sladdade ur. La sig...nästan.... hon får kommando komkom ligg. Inne i rutan. Men domaren uppfattade det som hon hann lägga sig. Vilket jag förstår att hon trodde. Så det har jag ingen åsikt om. Men jag har en stor åsikt om att hon LA sig på eget bevåg! Hrmf.... En stor nolla!


Inkallningen var bra. Dirr app, mot mitten! Hann tänka fula saker. hihi

Hopp apport bra. Vittring bra, lite slarvig och het... Fjärren ganska bra.



Vi fick i hop 260,5 p tror jag. Vi blev Östgötamästare dessutom. Kul! Hon vann även klassen.


Flowet infann sig inte i dag för hon var helt enkelt för galen! Ljuden låg väldigt nära, och väldigt nära jag tappade henne antalet gånger!

Tokfia är det jag kan säga. Jag hade ju itne tänk tävla mer redan förra tävlingen. Men bestämde mig för att göra ett par tävlingar för vi behöver få tillbaka vår tävlingsrutin. Jag känner den är liksom lite borta. Jag startar henne nog för få ggr per år. Förra året kanske hon gick 3 eller fyra tävlingar? Fem? I år var det denna 5:e. Förutom SM.


De andra gjorde fina rundor. Lite strul här och där. Men så är det väl.


Väl hemma for vi på kräftskiva hos Plingan. En kväll som var väldigt rolig!!! Vi var inte hemma förrän halv fyra! Uppe med tuppen nästa dag och sedan var det jobb i olika former under dagen.


I dag har det varit träning med Adelia och Bianca. Vi försöker ha en dag vi träffas och pratar och tränar med förstås. En bra träning. Skoja fattar inte vittring alls. Mina andra hundar har klippt det på ett nafs. Men inte denna lilla dam! Oj vad jobb det kommer bli med det momentet! Hualigen!



     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards