Guldhund

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Ilsken

Av Ingela Karlsson - 11 februari 2013 09:02

Jag är så trött på halkan! Jag älskar snö och vinter. Men inte halkan. Denna vinter är förstörd pga isen. Kommer snö, töar blir isgator som inte försvinner innan det kommer ny snö! GAHHH! Sådär ja..


I dag var det att plocka ur min bil för att hämta en ny på torsdag trodde jag....

Vi plockade ur den, Andreas dammsög den... och så var det inte AC i bilskrället!!!!!!!!!!!!! Hur kan man tillverka en bil 2010 utan AC! Jo det var tillval.... Galenskap är mitt sanna namn! Andra bilen jag var beredd att hämta och faller på det sista sekunden!


Nike och husse skottar snö! En av dem älskar det en av dem inte.....


        


Ja nu är i alla fall bilen städad!


Promenad med hundarna på fm. Sedan blev det Tävlingsträningskurs igen på em. Och det gick riktigt bra för dem. I dag stöttade jag dem genom programmet och de fick träna lite på att kommunicera utan att tappa hunden! De va riktigt duktiga och det var riktig roligt, det tror jag alla tyckte. Hundarna såg lite förvånade ut ibland kan jag lova!


Lorna babbalde lite medans jag körde Viska ett ff pass. Det gick bra tycker jag. Inga ljud och ok pos.

Skoja gick också bra. Hon håller en fin pos och trampar på.


Torsdagen så var det privat vallträning. Och det gick super verkligen. Det är bra med lite vila för dem ibland det är helt uppenbart. Mycket bra jobbat!



Valpkursen i kväll fick vi ställa in då det var förenat med livsfara att beträda planen! Kanske man kan ha hundskridskokurs?


Fredagen var det fodring av djuren. Andreas gjorde det på fm, Jag hade en privat träning. I dag var Moltas med och jobbadoch skötte sig så bra så!



Kvällen var det att planera det sista inför helgen. Ska ha kurs i Jägarnas Riksförbunds Regi i 2 dagar. Ska bli jättekul och det blir nog lite tid för egen träning i gymnastikhall, med superhalt golv. Bra för Skoja! Viska gillar det inte trolugen. Nike skiter i allt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards