Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Guld!!!

Av Ingela Karlsson - 14 april 2011 09:00

Ja SM guld för Färjestad åter igen! Jag är inte så där galen i hockey men jag hejar på dem och tar reda på hur det går för dem och kan till och med sitta ned och titta stunder.

De andra två som bor här med är galna i dem! Vilket liv!


Det blev 3 lamm natten till i dag, och så lammade Filippa i dag med.


varit hos dem på morgonen. Vattnat, nappat, fodrat och allt det där.


 


Sam har blivi akut sjuk. Han åkte till skolan i morse. Sedan ringde de halv 11 så jag hämtade honom. Skyhög feber. Skyhög... Jag tycker inte man ska peta i sig skit i onödan utan låta kroppen själv ta hand om det. Så alvedon får man bara om det går över så där 39,5.


Han har legat i runt 40 graders hela dagen. Från ingenstans kom det. Jag törs inte tänka på vad han haft utan alvedon...


I alla fall så var Andreas hemma och jag åkte till simmet med hundarna.

Nike simmade 2*15 med streamern på igen. Viska 2*20 och Skoja 2*20.

Nike vägde 42, Viska 19,4 och Skoja 15,8!


        


Tiden var knapp då vi hade en rehab tid med. Men tack vare att Adelia ställer upp så simmade hon mina två i slutet med. Nike fick gå in till Marie och få el och massage.


Det gillar hon. I dag inga reaktioner i leder eller rygg!!! Det var länge sedan hon inte reagerade alls. Hon var lite spänd i sina vader men det ska vi massera lite på!

När vi kommer in vill hon upp på madrassen direkt för att rulla runt och grisa på den. Vilket jag fick hejda henne med all min kraft.

Sedan lade Marie ut en handduk på golvet för hon skulle blöta henne där el lapparna ska ligga, och då en handduk för att det inte ska bli blött. Nike kastar sig ned och ålar sig på den.... gapandes.... Vi skrattade gott åt henne.



Hon är en fascinerande hund, det var vi överens om.

Sedan blev det madrass och där får jag hålla fast henne för kung och fosterland för hon gapar och vrålar och ska gno på dem. Man kan inte annat än le... Hon gör det av glädje och hon tycker om denna rehab varje månad.

Tack Adelia för du gör det möjligt!


Sedan hem till sjukt barn.


Då han var så dålig så har Carro lovat att ta natten då jag inte har någon här hemma till honom. Att bara kolla går fort men får man en lamning kan det ta ett par timmar.

TACK!



Kvällen slutade med att jag skulle ta in två tackor med fem lamm. D har fått bytt byggnad i dag, så de kan gå ut och in. Men jag vill ha in dem på natten.... Ja jag är larvig...


Hur svårt låter det, 2 tackor och 5 lamm? Inte svårt men herregud i himlen! Det tog nog 20 min i alla fall. Till slut fick jag ta in Skoj, vilket är fara och färde med två ilskna tackor som vaktar sina lamm med sina liv. Så jag fick ha en lång pinne och mota dem med och så fick Skoja valla in lammen, samtidigt som jag skulle skydda Skoja för de tar sats kan jag lova... Det hela var inte lätt för hon hade svårt att förstå man skulle valla på dem när det fanns stooora.

Haha I alla fall kom de in och jag var lätt upprörd...


 
 
Adelia

Adelia

16 april 2011 22:28

Kul att kunna hjälpa sina vänner, sen utnyttjar vi ju tiden maximalt ,,Bianca får ju simma nästan 15 min extra varje pass mot om man har bara 1 tid så vi tjänar på det alla;)kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

17 april 2011 02:52

Jo det har du rätt i, vi utnyttjar varandra! Hahaha Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards