Guldhund

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Arbete...

Av Ingela Karlsson - 16 april 2011 06:30

I dag har det varit massor med arbete. Vi har pratat om det här med Kicki, varför hon blev så sjuk mot de andra som fått kalkbrist. Vi måste ha missat något symptom. För de andra har vi räddat. Och varför får de kalkbristen? Ja jag vet... allt kan hända, man kan inte förklara allt enligt veterinärerna.

Men det är så sorgligt att förlora våra djur. Var och en av dem är en sådan personlig individ. Och vi har följt dem alla sedan de var små. de flesta har ju fötts hos oss. Man har suttit och kelat med dem sedan de var timmar gamla.


Lill Kicki har en alldeles egen historia vilket gör det tufft. Hon var en sådan fantastisk mamma.


Arbetet fortgår med djuren. I dag har vi gått igenom lammen, alla som man hanterat har en grön fläck på höger framben så man vet man hållt i den och känt på den. Svårt att sortera annars.


Vi har planerat deras utehage. Vi byter lammhage vartannat år, för parasiterna. För att vara det ska hagen vila två vintrar och en sommar.


Hundarna fått sitt. Skoja fått valla ett kort pass. Vi måste snart flytta ungtackorna så jag har möjlighet att ta ut dem på fältet och valla på dem.


Andreas har kört natten, så jag fått sova. Skönt.

Det är en tuff tid nu men den är så rolig!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards