Guldhund

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Ingela Karlsson - 20 april 2011 16:45

I natt var det lammvak som vanligt. Är lite sliten men samtidigt är det en upplevelse.


Skulle till Norsholm kl 11 med Laura och Moltas. Men insåg att jag inte skulle hinnna med en lamning på G, dessutom Lena som alltid stöter och fick sin sista chans nu. Hon har fått två vita och än så länge ser det bra ut. Så jag ringde och avbokade.


Jag tog ett par timmar ledigt efter fårvak, och for till skärgården med en av mina bästa vänner. Carro lovade att backa upp Andreas vid behov och Tommy och han skulle hämta foder! Tack!


        


Vi var vid deras nya sommarställe. Vilket underbart ställe. En halvö med bara vatten runt om en i stort sett. Ett jättemysigt ställe med flera småhus till.

Vi satt inne och hade pickninck först. Sedan blev det att syna hela halvön! Sedan satte vi oss ute i flera timmar och bara pratade! Hundarna sprang fritt hela dagen! Skoja stal Nikes boll i ett obevakat ögonblick tror jag.... Eller om Nike dränkte den...


Min goda väns gamla hund gav oss goda skratt. Hon bör inte bada när det är kallt, men hopppade i... blev torkad och sedan B o T täcke på..... Det gick 10 min så smet hon i igen... med täcke....

Upp igen och torka och på med nästa täcke.... och så skuttade hon glatt i med det med..... Haha vi kunde inte annat än att skratt åt det fast det inte är så bra för henne. Men de är roliga. Mina fick inte bada då jag tycker det är för kallt för dem. I Tjen är det 13-14 grader, och vad är det då i havet....



Jag är rädd för kramp. Nike har fått det en gång.


Det var en kanondag. Vi hinner inte träffas så ofta utanför hunderiet då jag aldrig har tid.... men ibland tar jag mig tid för jag saknar tillfällena då vi kan sitta som vi gjorde i dag.


Solen har skinit eller vad det nu kan heta.... och jag är väldigt påfylld med energi, vilket var bra!



Nu är det lammvak som gäller i natt igen. Sista natten, i morgon natt får Andreas ta sedan kör vi nog varannan natt.

Det har varit en tuff lamning. Väldigt lite ledigt under 4 veckor känns. Men hur det än är så är det samtidigt uppiggande med alla små liv som föds. Jag skulle aldrig vilja byta bort det. Det här är det liv jag uppskattar och vill leva, och är glad min sambo är liksasinnad.


Har ångest! Måste få i gång Viska... Men vill ju bara valla...... Kan någon motivera mig!!!!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards