Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Fighter

Av Ingela Karlsson - 25 april 2011 00:30

I natt var det lammak igen. Vi kör varannan natt nu Andreas och jag. Jag längtar efter att få krypa ned i sängen tillsammans. Så trist att inte ha någon att tjattra med vid sovdags.


Fighter som jag kallar honom har piggat på sig liiite under natten. Han har fått mat varannan timma ävn om han inte alltid ville ha. Mamman Baby är en helt genomsnäll tacka som tålmodigt låter mig ta hennes mjölk för att ge hennes svaga bebis.


        


Vi bytte medicin på honom i dag och jag tror det har gjort underverk. Förut fick vi hjälpa honom att kissa genom att massera magen och trycka på blåsan. Nu fixar han det själv. Oj vad pyssel det varit med detta bedårnade lilla liv! Vilken kämpe, och vilken mamma som stått ut med oss springandes hos dem hela tiden. Det är en obeskrivlig lycka när man ser de pigga på sig efter att trott han skulle dö ifrån oss.



Vi har även varit på påskmiddag hos mamma. Det var jättegott förstås.

Annars har det varit en vanlig arbetsdag. Fullt upp hela tiden. Hundarna fått sitt.


Och som vanligt är min skugga med mig överallt.... Fast hon är risig i ryggen nu...

 
 
Martina & Nova

Martina & Nova

30 april 2011 17:53

Gud va mycket jobb ni har nu! Hoppas ni får lite tid för varandra, desto bättre när ni ses;)

http://martinaback.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards