Guldhund

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Ingela Karlsson - 1 september 2011 13:45

Dagen började som vanligt med matning och rasting av 9 hundar, leta efter Gulleben. Har 6 egna hundar och 3 extrra. Ankis flickor är med mig. Lilla Bomsa sköter sig så fint så.


Nu har Gullben varit bort över två veckor. Undrar om han lever.


Hon älskar Nike som alla gör. 

Märkligt hon är störst och buffligast. Men också den som är vänligast och den som tar hand om dem. Leker med, tuktar dem. Det är henne de får krypa in och lägga sig hos när de är trötta!


Jag ser speciellt på Molle när vi kommer hem och den ena eller den andra varit hemma. Han blir helt galen av lycka när han ser henne. Hoppar upp och håller henne om halsen, och nafsar henne i öronen och pipier och är helt körd!


Hon är en fantastisk hund verkligen. En sådan man bara får en gång i livet. En vänligar schäfer får man leta efter. Men visst kan hon blir förbannad, men så sällan jag sett dessa sidor.

Hon är lagom vresig i huset, eller på tomten om de är ute själva.

Hon är mitt hjärta denna hund, mitt allt. Mattes tjej!


I dag har jag suttit och planerat lite på valpkursen och allmänlysndakursen som ska börja på söndag. Verkar som det blir så många på kursen så vi får dela på grupperna och ta två valpkurser. Vi får se. 

Men bara roligt det är väl angenäma problem.


 

Ovido - Quiz & Flashcards