Guldhund

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Ingela Karlsson - 6 september 2011 09:30

I går kväll sent fick jag ett sms. Såg du svampen?

Nej skrev jag. Svar: det står i en kartong ute vid släpkärran.


Jaha. Och där står det en banankartong med gula kantareller! Hur snällt är det det???? Tack Snören! Det är vad jag kallar snällhet.


Jag har tyvärr ingen tid att plocka dem. För när jag går i skogen med hundarna sedan Witch blev sjuk, så gör jag inte det. Hon är en drivande jakthund och har stuckit en gång för mig på synligt vilt. Och nu får hon jaga så inte för det men hon kommer inte överleva en jakt. Så min stora skräck är att hon försvinner.


Och då har jag våra rutiner för att hålla henne inom ramen när vi går. Och det går inte med att jag stoppar ned huvudet och glor efter svamp. Då stannar hon står helt stilla och tittar på mig. Tills jag tappat henne... då drar hon... Så därför ingen svamp tillsammans med hundarna, och separat finns inegn tid att gå.


Men då blir man glad när en vänlig själ ställer av lite svamp, eller lite och lite... Omtänksamt måste jag säga.


Sam är till skolan. Och jag har ingt om hans bekymmer med knän. Så nu får vi se vad de gör åt det.


Sedan var det vallning. Blev bara Bibban och jag i dag. Matade LIllan med lite pellets först, och det andra flasklammet med kom och ville smaka. Och så fick Sussi en del då hon har lite proteinbrist.


Sedan vallning. S fick göra lite tråkarbete idag med sin matte men det blir bra efter flera sådan pass. Tycker det blev bra till slut.


Skoja gick fint. Kör mycket korta kommandon, ligg och att lyssna med en gång...


Sedan hittade jag 7 liter gulisar utmed en kant precis. Perfekt. stanna bilen och gå ur bara! Haha.


Usch i morgon ska jag till vet med Witch. Håll tummarna för henne. Även med lilla Bomsa som har ont i sina ben.


Ovido - Quiz & Flashcards