Guldhund

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Kalas

Av Ingela Karlsson - 10 september 2011 22:45

I dag har vi gjort en hel del. Vi började med att flytta på baggarna. Det gick jättebra.

Skoja räddade en bagge. Vi har en brunn i hagen som förstås är skyddad. Skoja vallade baggarna, skickade henne att hämta en grupp runt detta rör. Ropar Get Up. Hon reser sig lägger sig, * flera!


Jag ser henne dåligt då det är en grop där de brukar ligga runt brunnen.

Jag blir lite sur och ryter i åt henne att Get Up. Hon reser sig och tittar på stora flocken och sedan bakåt och lägger sig.

Så snappar jag. Det är en bagge i brunnen!!!


Jag springer över fältet. Och där har röret till brunnen gått av??? Hur nu det kunnat hända??

Och där sitter det en pojke fastklämd. Skriker på Conny som en stolle. Han var redan på väg, han förstod det var någont när jag sprang.


Lägger Skoja och baggen är helt lugn. Jag lyckas lirka loss honom. Och han reser sig lite stelt men annars helt ok..


Phu vilken tur! Duktiga Skoja visste ju att matte ville ha ALLA baggar med! Så även denna.


Man inser hur lätt det är att missa ett djur i stora hagar, och då är ju hunden ett perfekt verktyg!


Det gick lätt att flytta dem.


Sedan flyttade vi stora flocken flickor. Lillan fick mat förstås. Det var bara att öppna grindarna så bytte de självt utan att varken Skoja eller jag gjorde något...

De är så svårflyttade våra får... haha


Sedan blev det kaffe, fixa vatten och el, slå ned några stolpar.


Tack Tommy och Conny för hjälpen. Det sparade lite åt Andreas! NI är guld värda!


Efter det gått en rejäl runda med hundarna, lite uppletande så de ska vara möra i kväll när vi är på fest! Frös så jag tände upp i kaminen med,,,alla blir livrädda! Hahaha.


Nu är det fest! 50 års fest!

           

 
 
Ingen bild

carina o atena

14 september 2011 06:12

Duktiga skoja. Vilken tur att det gick bra för pojken. Kram

Ingela Karlsson

14 september 2011 09:11

Ja verkligen tur. Vore hemskt om det hände ngt. Kram

 
Emma och Disa

Emma och Disa

14 september 2011 09:47

Vad duktig hon är lilla Skoja! :) Eller lilla och lilla, tiden går så fort så hon är ju stora damen nu :)

http://sommarromans.blogspot.com

Ingela Karlsson

15 september 2011 06:52

Ja hon är stora damen. Eller stor..... hihi

 
Lisbeth .Zack och Willel

Lisbeth .Zack och Willel

15 september 2011 00:48

Vilket duktig liten skoja . som var så klok
Tur att den lille pojken klarade sig så bra

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

15 september 2011 06:51

Ja det var sådan tur!! Kram

 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

16 september 2011 10:02

Hon är allt bra duktig den där lilla Skoja.Dessutom väldigt söt :)
Kram

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

18 september 2011 12:09

Haha ja det är hon den lilla ilskbiggan.kram

 
Louise

Louise

16 september 2011 11:57

Oh duktiga underbara Skojja. Skönt att det gick bra ! =)

http://louisek.webblogg.se

Ingela Karlsson

18 september 2011 12:09

Tack ja väldigt skönt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards