Guldhund

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Paniktränat

Av Ingela Karlsson - 23 september 2011 00:30

I dag har det varit panikträning med Skoja. Har ju då inte tagit tag i det hela och så helt plötsligt är det dags för VP!

Kan bara kalla mig själv för dåre!


I alla fall har jag fått till tre pass med Skoja denna vecka. Ett super och ett katasttrof och ett sådär!

I dag var det så där, i går katastrof, i förrgår super! Hrmf....


Det är den där fram drivningen. Hrmf.... hon vill ta dem till mig, jättefint, men om jag får för ig att ändra riktning så tar hon inte kommandona. Då tar hon sig egen väg... Ska bara!.....



Däremot har hon fina utgångar, lite för vid till vänster ibland. Snipar in bakom det gillar jag inte. ANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! För bövelen!


Hon har mycket bra. Hon ser så stark och fin ut. HOn är duktig på att driva tycler jag.

Hon är min stjärna trots jag gnäller på henne.



I morgon på VP så hoppas jag innerligt det kommer gå bra. Eller bara vi blir godkända.  MItt mål är att komma över 60 p. Har sagt det högt och håller fast vid det.

Ska bli så kul att se hennes syster Roxie som finns i Gamleby. Om de vallar lika.


Kursat i kväll med. En förberedande tävlingskurs för unghundar och dess förare! En rolig grupp som ska bli kul att följa!


Mycket tråkigt jobb inomhus i dag. Urk. Men nödvändingt.


Träffade Marielle i stallet. Vi gick igenom hans vintertäcken, eller ja alla.

Jag gillar inte att klä hästarna i onödan. Jag vill ha dem så de får vara hästar. Långa dagar ute, lite inne tid, viktigt att de under vintern får vra ute de ljusa timmarna framförallt, kuperade hagar osv...

Men denna man tvingar mig att tänka om. Han kan ibland behöva värmande täcke för att han inte hinner äta så mycket han behöver för att både hålla värme och hull.

Så är det att vara stor pojke!

Det var i alla fall roligt att träffa Marielle och hästarna. Gav dem äpplen och det uppskattades av både Geir och Rival! De är så fina i hop.


         


Och ni, i morgon ska vi gå VP! Mitt första och Skojas första med för den delen. Håll tummarna!


Vem kan motstå henne?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards