Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Knäpp

Av Ingela Karlsson - 18 april 2012 08:15

Ja det kan man ju verkligen säga! 


I dag började dagen med att kolla djuren innan kurserna.

De tackorna som stött sina lamm på grund av att ngn annan stulit lammet vid födslen, har vi nu fått att ta sina lamm. Den stollan som inte ville ha sitt förstfödda av oförklarlig anledning tar nu båda sina lamm! Skönt.

Men vad händer då? Jo det blir en galning som absolut inte ska ha sitt friska lamm, men vill ha sitt väldigt selenbristdrabbade lamm!

Folk säger det vill inte ha de såliga.... jo gomidda! Den boken har inte Dessirré läst. 


               


Hon ska ha i hjäl det och blir helt hysterisk när hon har lammen hos sig. Hon står nu uppbunden när lammen är där för att inte döda lammet, men kommer fel lamm vid huvudet smäller det, rejält. Så hon får inte ha lammen hos sig om vi inte är med,  utan hon får in dem för matnig och då får vi hålla galningen så båda får äta. Undrar vad de får för psykoser! Den tackan kommer vi INTE få att ta sitt lamm, det är jag helt övertygad om! Helt galen.


Sedan ner till kursen. Vi körde på ganska rejält och det gick väääldigt bra. Lite knutar löste sig och man såg framsteg främst i ff tror jag! Avslutade med prat och fika.

Efter den kursen blev det en tur till djuren. Bibban var med och hjälpte Andreas och flytta lamm och styra! TACK! Värdefullt med hjälp och så tacksam för erbjudandet!

Vi styrde med stollbäggan igen. Hon är lös i boxen när lammen inte är där, det gillar hon, men inte när vi kommer med halsbandet! Knäppgök! Hon gör det svårt för mig att tycka om henne.

Svårt att lämna dem. 



Hem en runda och ut med Ankis hundar en sväng. Sedan äta och packa inför kvällens två kurser!


Dessa kurser var också riktigt riktigt bra. Första gruppen fick jobba mycket detaljer och jobba parvis! Kanonpass!

Sista kursen körde jag igenom var och en i sin klass och därefter fick vi se hur det höll och såg ut. Mycket glad, för det såg bra ut för dem! Nu har alla fått att jobba med ska bli kul att ses nästa vecka igen!



Sedan upp till djuren igen!

Knäppfia fortfarande knäpp!

Men Andreas hade fått hagen klar och slöppt ut tackor och lamm! Vilken syn! De verkligen njuter av att vara ute! En del lamm låg helt utslagna och sov. Det är en rolig hage för dem, de har mycker berg och grejer att kliva upp och hopp på. Det älskar de. Jag förstår vart Herren på täppan leken kommer i från....



Alice ser ut att lamma snart. Min fina Wilma avkomma. Alice är en underbar dam, som jag är extra fäst vid. Hennes syster Alicia blev blind och hjärnblödning troligen bara två år gammal. Usch.


Nu sova! I morgon är det lite vallning och besök som står på tapeten.



Skulle vilja in på medlemsmötet i morgon men kan inte lösa det då Andreas jobbar eftermiddag och det är full sula i stallarna hela tiden. Men så är det jobbar man så gör man!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards