Guldhund

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

LP 1 & klassvinst

Av Ingela Karlsson - 21 maj 2011 07:45

I dag blev en lång dag.

Klockan ringde 04:20. Tufft. Upp, sätta på kaffet, duscha, packa det sista!

Försöka få i Viska så mycket mat så hon inte skulle orka en kula till,,,, knäppt? Javisst!


Carro hämtade mig kvart över 5 och så bar det av till mötesplast med Adelia och Sara. Vi var 2 min sena!

Men vad gjorde det då vi var framme redan kl 7 och det var samling 8.


Vi rastade och pratade. Kollade planerna.

Viska blev livrädd förstås. De spelade golf bredvid. Och när de slår på bolljäv...n sålåter det. Viska blev livrädd.

Detta med hennes ljudrädslor börjar bli ett allvarligt problem. Hon reagerar på allt! Buller, flygplan, golfbollar, skott, containrar.. you name it...


Vid lottningen fick jag 2 med Viska. Vilket inte är bra för vi får värma upp alldelse för lite. Hon behöver mycket uppvärmning!


Med Skoja fick jag 4.


Viska först.

Gruppmomenten bra. Hon var bredvid Zack. Vi stod mot ryggen mot golfarna. De slog på bollarna. Nu kommer hon tänkte jag. Men det kom en annan hund. Hon kan inte ha hört det.

Hon satt sin bästa sitt i grupp någonsin!  10

Platsen. Kom samma hund som på platsen. Men Viska låg fint! 10


Ff. Ja vad ska man säga. Det kändes ganska okej. Lite flipprig. 9

Dummen. Missade ett skifte. Annars ganska bra. 10

Ink. Bra. Önskar snabbare stå och ligg. Hade en bra fart i dag. 9,5

Rutan. Skitbra! Skitsnyggt konskick!!! 8

Dirr app. Jättefint. lite tempovxl. 9,5

Metall hopp Perfekt 10

Vittring Hade ett omtag. Lite slarvig vid ingången kan jag tycka. 9,5

Fjärr.Missade första skiftet, fick ta dk. Annars inte en mm tror jag men lite sega skiften kan jag tycka. 8


Domaren missade!!! Hur nu det kan hända, att Viska missade ett skifte i dummen. Jag fick 10, och den fick jag behålla. Han pratade med mig om det efteråt, och han skrattade och sa jag hade tur! Och det hade jag.

Men däremot står det som kommentar på rutan: Lägger sig vid bakre konen och ger mig en 8. Och det kan han ju inte dra för. Men jag tror han kompenserade sin miss kanske. Strunt samma! Domaren dömer heter det ju så vackert!

Vi fick i hop 296 p och klassvint.

Mannen efter mig med en golden försökte få en av mina vänner att gå i hop med honom och lämna in en protest mot att jag vann pga domarmissen. Utan den hade han ändå inte fått segern. Men protesten gick inte igenom. Vet inte vad man ska säga om det.


Skoja då. Mitt lilla bustroll!


Helheten är jag nöjd med. Men lite slarvig, gränsfall till ljud hela programmet. Jag trodde vi var förbi problemet vid dummen. Ack så fel.


 
 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

23 maj 2011 09:18

Försök inte jag hadde start nr 2. Du var först .Jag lämnade inte in någon protest skall du veta. Vad skulle det vara bra för ???
Hoppas verkligen inte du tror att det var jag.
Kramiz

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

24 maj 2011 00:03

Hej min vän! Jag vet det inte var du, jag vet att du var tillfrågad men sa nej! Snällt av dig för jag tyckte det var fånigt på grund av dummen och att jag använde bakvända kommando...
Hoppas vi kan ses snart igen, alltid lika roligt har vi!! Kramar

 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

23 maj 2011 10:04

Grattis till 1:a pris med båda tjejerna o klassvinst med Viska o LP med Skoja :)
Men visst hade du nr 1 med Viska? ;)

Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

24 maj 2011 00:02

Ja jag hade nummer ett..... eller Viska... skrev fel...
tack för pepping och grattis!

 
Ingen bild

Carina och Atena

23 maj 2011 10:36

Grattis till LP1 och klassvinst. Ni är så himla duktiga!Kram

Ingela Karlsson

24 maj 2011 00:01

Tack tack! Vi är väldit glada!!

 
Louise

Louise

23 maj 2011 15:38

Grattis ännu en gång till LP och fina poäng ! =)

http://louisek.webblogg.se

Ingela Karlsson

24 maj 2011 00:00

Tack Louice! Kram

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

24 maj 2011 08:27

Grattis.Ni är så duktiga.Det är alltid lika roligt att träffas och framförallt är det kul när vi är ett gäng som peppar varandra och hejar på.
Kramissar

http://ziggy.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

24 maj 2011 14:31

Tack och grattis igen til er! Ja det är ett härligt gäng vi är!! Kram

 
Ingen bild

Kicki och Selma

24 maj 2011 14:05

Grattis grattis grattis!
Så duktiga ni är.
Larvigt med protestförsöket!
/Kicki

Ingela Karlsson

24 maj 2011 14:31

Tack snälla! Haha Ja det var första gången man råkade ut för det! Tur man har lojala vänner. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards