Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Fiiint besök

Av Ingela Karlsson - 8 maj 2012 22:30

I dag kom Kennelmamma hit för att valla. Hon fick också hjälpa mig med Skojas drivningar! De driver mig till vansinne. Inte Skoja utan att jag inte kan lösa det. Frustration är inte bra när man tränar hund!!


Men efter dagen tycker jag nog det gick lite bättre. Annars tycker jag nog att hon går ganska fint på den nivån vi är. Går ju inte att jämföra sig med Anna det är ju inte rättvist, men nöjd.


Anna hade med sig en drös med doggar.

Alltid roligt att se dem jobba. Hade med sig lillvalpen och den var inget rar. 


Efter det privat träning. 

Sedan hade Adelia erbjudit sig att komma lite tidigare så hon kune köra igenom mitt program! Tack vännen för det!


Viska kändes bra. Men jag måste jobba för mer tryck i app momenten. Där har hon det där lilla extra. Hrmf...


Kursen gick kanonbra. Ett annat upplägg som slog väl ut!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards