Guldhund

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Ingela Karlsson - 11 augusti 2012 20:45

Dagarna rullar och går.

I går var det vallaning på schemat. Det gick riktigt bra. Nu har jag kört lite mer tätt mad träningspassen och det ger utdelning... konstigt det där....


        


Skoja är duktig på kommandona och så men så svårt hon har för att gå rakt med djuren från mig. Hon följer gärna djuren! Det kan göra mig grön att jag inte får till det! Hon har annars fått jobba med delningar, och sedan jobba självt med att balanser upp ett par djur för att jobba mer med djuren. Kan känna lite för mycket av... svårt att sätta ord på det!

Men det är inte helt bra i alla fall och felet är mitt det är jag övertygad om.

Väntar på att karin kommer så hon får hjälpa mig!


Men hon gör vad hon kan och jobbar på så fint, men felet hos mig måste hittas....


Sedan bada med hundarna. Iväg till en vän. 

Är lite hundvakt ett par dagar.


I dag blev det vallning igen med Mick och Skoja. Och så körde vi lydnad med Trazan och Viska.



Viska fick ff, rutan, dirr app, vittring och fjärr.


Jobba med fjärren att ta första kommanona i det svåra skiftet. Går framåt ibland och ibland inte.

Tänk att ngt som hände för så mååånga år sedan kan sitta i så länge. Lika så med dumrutan, den förra varianten, efter slagsmål och arg förare vid dumrutan i Åtvidaberg, 2 tävlingar i rad, så sitter det i. Vi kom aldrig ur det i gamla dumrutan, men nu med Z så är det som nytt moment och det dåliga borta! Vilket minne de har. Tänk om en annan hade det?


Att ta kort på Trazan i fart är inte det lättaste! Här blev svansen med i alla fall...



Vi skulle på krfätskiva i kväll men av olika anledningar så blev det inte så. Vi var hemma, farmor är här och så har vi ätit kräftor. Jag bara älskar kräftor!!!!!


I morgon är det kurs igen! Yippie! Äntligen! Nu är vilan slut! Jobbet bärjar igen och jag är bara glad för det!

Ovido - Quiz & Flashcards