Guldhund

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Ingela Karlsson - 22 augusti 2012 23:15

Usch i dag blir det ingen rolig blogg.


I måndags fick jag besked om att underbara Nemo fick somna in. Nemo och Viska var som ett gift par. De älskade varandra!

Fick de syn på varandra på håll slet de med oss, så vi brukade släppa kopplet.... De lekte och pussades. Oj så rara de var.


5 min senare fick jag ett sms om en annan kursares unga hund, en shäfertik på dryga året som fått somna in.


Ett par timmar senare skulle jag till stan oh jobba! Syrran ringer att Kiara slutat andats!


Jag vände på störten och mötte upp Krister medans vi väntade.


Hon gick inte att rädda. Miccas fina flat som var hennes allt, hennes livlina genom åren. Somnade in 7 år gammal.

Hastigt utan förvarning. Hon var sjukare än vi kunde drömma om.


Micca du var den finaste matten hon kunde fått! Fina Kiara som alltid satt på sin sten som en staty.

Nu är den stenen tom.

En stark klar stjärna har tänts på himlen.


3 hundar på en dag, var gränsfall för mycket av vad jag klarade av.

Fick dessutom ett hemskt besked för en väns dotter som åter fått tillbaka denna hemska sjukdom.

Har inte ord!


Dessutom på denna dag så fyllde mamma år.


R.I.P Nemo, Asta och Kiara. Ni var alldeles för unga alla 3. Alldeles för unga.


 


Ovido - Quiz & Flashcards