Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Så söta!!!

Av Ingela Karlsson - 19 april 2013 22:15

I går skjutsade jag Sam till skolan, handlade och for hem!


Hundarna fick sin vanliga motion. Sedan var det dags att ta hand om ett par kg färskfoder.... typ 900 kg... Phu...

Andreas är medsom vanligt och bär.

Det gick fort och smidigt.

Jag åker med vinterdäck.... då vi fick 3 av 4 beställda däck... Kul!!!!

Så jag åkte bara till Söderköping för leverens! Tack Ancki!!


Sedan hem. In till Lorna för lite babbel. Kolla till lammen och mammorna! Inget söta är de. Lilla Silivas trillinglamm är så söta. Hennes lilla flicka är så liten att jag vet inte hur liten hon är!


I dag for syrran och jag till Söderköping för att fixa nappar till lammbaren! Fanns inga. Fick ringa LG och beställa Får på måndag hoppas jag! Det ärså skönt de tar lammbaren. Det har vi inte fått dem att göra förr om åren!


Nu äter alla nappbarn där utom de små Silvias. Så de nappar vi fortfarande för hand.


Sedan for vi ut till Mia, på Stolplyckans. Hon föder upp fjordingar. Hon har nu fått två föl som vi åkte och kollade på. Och föl är bara för gulliga. De är nyfikna och ska pilla och dra i allt. Precis som lammen och hundvalpar! Slita och dra! Så söta de är!!!

Mia har så otroligt lugna och sociala hästar måste jag säga. Fint att se!


Söt!!


   


På kvällen skulle vi grilla vilket inte blev av. Så det får ligga i marinad tills i morgon!


Blev bjudna till syrran på mat. Så vi åkte dit efter att jag kokat 30 kg lever..... Fick god soppa. Älskar soppa med potatis i!

Sedan hälsade vi på alla hönor och ankor. Beatrice och Fröken lax harfått smått. Hade med mig spaghetti till dem!


Med hundarna är detsom vanligt inte mycket träning. Jag tjatar om att jag måste ta tag i det men jag gör det inte. Får jag ngr mniuter över så kör jag ff... älskar det!


Det jag gör inomhus är ju bra för det blir ett par sådana små pass i veckan. Det är att jag gör om fjärren på Viska! Tycker det gått framåt med det. Jag känner att hon är lite säkrare och att hon faktiskt tycker det är lite roligare så här.

Skojas fjärr är fin som den är egentligen. Vet inte om jag ska styra med den. Kanske bara ska jobba lite på tempot nu! Håller på lite med pillet men hon är ju lite försiktigare. Klurigare! Henne måste jag släppa igenom mera felsaker på, gå lite längre väg med, för att inte skapa osäkerhet och bara hålla inne belöningen. Jag gillar ju inte helt det sättet att arbeta på. Jag gillar att säga att det här vill jag ha, och det här vill jag inte ha. Men det går inte med henne.


Nike får mest göra ngn form av apportering eller fjärr. Det gillar hon!

Ute är det mycket lek och uppletande till dem alla. Ja inte Witch då!. Hon kan sträcka sig till att leta godis!


Viska leker magnet på husse!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards