Guldhund

Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

Italien

Av Ingela Karlsson - 21 juli 2013 22:30

Måndagen for jag till stan för att hämta Adelia och hennes tjejer! Vi skulle samåka till Linköping. I min bil då hon har brist på nycklar till sin hihihihihihi Nej vars....


Vi for mot Linköping. Och som vanligt på våra turer så blir det aldrig som planerat! Vi hamnade på alla möjliga affärer!!! Viktigast var att väga valparna! Och det pratar vi inte mer om...


Vi skulle till Bolaget. Och hur hittar vi det sa vi. Då ropar blindstyret (Adelia) att där borta är det en skylt! Ja den skylten ser hon minsann....


           


Efter alla turer for vi mot Maspelösa, och vi hamnade på Cloetta! Har inte varit där sedan låg eller mellanstadiet!

Sedan blev det en tur lite här och lite där, fast mest där... Herregud


Efter mycket om och men är vi framme!

Vi styr och tränar lite, typ 4 minuter.... Sedan drack vi Rosé... surt sa räven men helt okej.



Heléne kom hem och vi pratade och pratade och styrde.



Sedan blev det mat. Italiensk buffe stod på tapeten. Vi hade med oss lite var..... Jag hade visst hemmagjorda ravioli och italienska köttbullar! Det ni!



Ja under middagen diskuterade det viktiga saker... FB och lite annat... haha Leffe var med och jag tror han var road....


Kvällen blev sen och Adelia och jag gick till vårt kryp in! Där fortsatte vi ett par timmar till. Drack lite cider och pratade och skrattade!



Dagen efter var det frukost halv 9. sedan babbel och träning. Nöjd med mitt pass med Skoja. Vi tog lite bilder också. Blev fina bilder!!!


Sedan var det dags att bege sig hemåt! Tråkigt men sant! Då kom vi ju rätt dessutom....


Lämna av Adelia med tjejerna och så hemåt! Två underbara dagar som fyller på energin!


Som tur är har jag ju en underbar sambo som låter mig fara medans han tar hand om allt hemma!   


Onsdagen var jag i skogen med syrran i 3 timmar och plckade blåbär. Senare på kvällen for vi på räkkryssing med förman och fru... Fam Hanell! Vi hade en supertrevlig kväll i goda vänners lag! Perfekt väder, gott att äta och så avkopplande. Lite rastlös under de första slussarna sedan hade jag gått ner i varv...



Torsdagen kom Adelia så vi var i skogen runt 4-5 timmar och plockade massor med blåbär igen! Mycket prat, skratt och fika blev det med! Underbara timmar med hundarna omkring oss!

Kurs på kvällen.. Jag vet jag har semester men lite jobb måste in....


Fredagen var Andreas på folkrace i Motala. Givetvis rymmer 160 djur då....Tack gode gud i himlen för Skoja! Samlade i hop dem och flyttade dem till nytt bete. Det var nog dåligt tyckte de... fast de är lite bortskämda....


Lördagen var det spår med Lotta. Och vi var bjudna till Nancy och Bracke på sommarfest! Vi hade en supertrevlig kväll. Lotta var så himla snäll och hämtade oss halv 3 på natten,,,, och skjutsade oss med tidigare! TACK!!!


        


Söndag. Spårade igen. Gick inte alls! Badade och gick en vända. Valltackorna rymde och Skoja fick samla i hop dem. Tog tid. Ledartackan ska vara glad att jag inte hade en prickskytt att tillgå! eller hade haft en bössa själv!

Hon sätter upp huvudet och springer tills det tar stopp... vilket det inte gör ute...ayy Skoja stannat för 200 m sedan spelar ingen roll, man springer det fortaste man kan åt det håll huvudet pekar.... och stannar inte!


Men höll mig lugn fast tankarna var inte rena och fina...


     

Men som sagt, Skoja! Vilken hund!

Avslutade dagen med att borsta en tovig cocker...







 
 
Ingen bild

adelia

26 juli 2013 05:50

Men hallo....Vilka suveräna dagar det blev.Ja det var roadtrip igen!!Hahajag blind styre,,nåja jag ser det viktigaste iaf;)) hm kanske inte stolpar då..Men tur att en av oss hör iaf!!Jag hörde inga blå ljus o du såg ju inga heller,,,haha.
Ja vilka goda maträtter du gjort..måste få receptet!!
Allt var så gott och super trevligt!Stackars Helens man,,,herregud jag kan inte föra mig när jag börjar att prata bakvänt!Behöver nog en tolk,haha.
Fina bilder du tog och på muffen med,kan ju inte bli bättre;))Älskar dessa gemensamma stunder vi har..kram

Ingela Karlsson

28 juli 2013 15:33

Ja vilken resa! Hennes man är nog i chock ännu! Haha
Ja du dessa stunder vi har ger mig energi! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards