Guldhund

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 4 februari 2011 12:45

Det är vad det är ute nu! Hualigen vad is och vad halt. Bilarna glider om kring, fråga Tåbbe!!! Ha ha hans skokartong gjorde en fin runda här om dagen....

Ska se om jag kan visa bild på den om jag fattar hur man gör för att få det från telefon till dator...


Styrde hemma med allt möjligt! Sedan hade jag kurs. Halv 3 kom de.

Vi pratade en stund och så gick vi ut. Planen var inte kul i dag. Men vi gjorde en del pet i lugna moment. Fjärr gick vi ut på gärdet och kunde jobba med det, de som ville det.

Vi jobbade hårt med förflyttningar och position. Vittring i olika former. En del började med det i dag, en del arbetade vidare!

Svårt att få till en riktigt bra träning i detta underlag. Men visst man kan man göra mycket pet, men det är inte kul i tre timmar. Så vi får se till måndag om det är bättre. Är det inte det så får kursen ställas in! Vi kan ju inte bryta benen av oss.

Jag har ju mina kära Ice Bugs så jag kan skena runt som jag vill! Haha men inte alla andra.... retas lite med dem...


Skoja var med ut första passet som störning. Och Viska andra. Vågade inte ha dem alla tre ute i hop då det blir mycket bus och det känns farligt på isen... Nike ska ju absolut inte med tanke på hennes rygg!


Just nu är det is överallt och med tanke på faran så är det inte så mycket motion just nu denna tid. Men jag har inte så dåligt samvete för det. De får alltid mycket annars så det går nog bra. Hälsan är viktigare. Gå i koppel ger ju inte samma effekt som att får springa!


Alla i kursen jobbade i alla fall bra efter förutsättningarna! Mycket skratt blev det. Lotta som varit valpledig var åter och det gjorde stämningen hög att hon var åter i gänget.


Innan kursen fick Skoja gå in och valla lite på pojkarna. Vi tränade bara höger och vänster. Och det går framåt. Tränade lite att gå upp mjukare och det var konstigt tyckte hon. Men jag ser skillnande på djurens reaktion. Så det ska jag jobba med!


Hon har svårt med drivningen nu, och det är svårt att träna det då det är tajt i fållorna! Fösningen liksaså. Balansen går ju bättre att träna då jag inte behöver så stort utrymne för det!


Men i det stora hela så känns hon bra i alla fall på höger och vänster. Där har vi kommit ett steg närmre perfekt... hihihihihi


Sedan till syrran som bjöd på ärtsoppa. Det var så gott!!!! Tack syster!

Nike fick en stor tallrik hon med. Hon älskar det.

För ett par år sedan då hon var så kräsen, vilket hon inte är i dag, så stal hon. Hon som inte åt något. Kött eller vad du ville, hon tog inte!

Då hade syrran ställt ut en tio liters gryta med ärtsoppa på trappen för att svalna.


De andra hundarna hölls inne men ingen va oroad för Nike då hon inte åt något.


Sedan ska Eve ta in henne och vem står med huvudet i grytan!??? Jo Nike Guldhund Karlsson! Vi blev alla väldigt förvånande!

Och hon hade inte ätit lite. Hon var som en sprängfylld ballong! Och det var cirka 4 LITER uppätet!!


Herregud. Vi såg med fasa fram mot dn natten. Jag tänkte att vi kommer bli ihjälgasade och hon kommer få uttersprutta så vi kommer få springa ut många gånger i natt!


Och inte ett dugg hände. Absolut inte ett dugg! Hon fes inte alls, ingen uttersprutta, sov hela natten. Utan var precis som vanligt och det vet vi ju hur det är! Fullt ös!

Efter 4 liter ärtsoppa.... Herregud vilken stålmage hon har! Hon är ju min Guldhund!!!


Så därför får hon alltid ärtsoppa av syster när hon gör och hon älskar det verkligen! Märklig hund måste jag säga! Fick med en bytta hem med...


Sedan gick vi ned till syrrans ankor och höns och hälsade på! Är det någon som söker fina, jättefina ankhanar så finns det. Det är Svenska Gulanka eller något sådant där....

Janne höll på att göra boxar med. Blir kanonbra. Rejält vilket behövs om Rival ska vara där.


ANNONS!!!!

Jag söker någon som vill bli fodervärd till min fina pojke. Jag har inte tid med honom. Jag har inte direkt intresset heller. Han är helt underbar men jag känner att han förtjänar mer! Han är en stor pojke på ca 170 cm eller därikring. Jättesnäll men behöver ett lugnt ställe. Han är rädd för höga röster. Har fått en del stryk på travet kan jag tro om jag kollar på hur han har reagerat.

Jag avskyr travsporten verkligen! Fy fasiken! Stackars djur.


Han är ärlig och snäll. Men krubbitare tyvärr. Men det är bättre när han får massor med grovfoder så han aldrig står utan det.

Skogsmulle är han bara. Inget riden på annat sätt.

Jag står för försäkringen.

OBS Jag säljer honom inte till något pris!!!

Går på lösdrift i dag. Behöver vara ute mycket.


Sedan hem. Och nu har jag kokat 10 kg lever kanske och har 5 kvar. Så har jag skurit ner det och vägt upp det i en kilos påsar. Så nu finns det laddat igen! Har en del beställt men det är bra att ha extra. Den blev så jäkla bra denna gång!

Ska koka resten i morgon!

I morgon är det djuren, hundarna, och simning på em och så djuren på hemvägen.

Andreas ska styra i huset en del tror jag.


Inga bilder i dag! Aptrist men så är det!


Och DU! Glöm inte skriv en kommentar så jag vet att just DU hälsat på!


Ovido - Quiz & Flashcards