Guldhund

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Wow säger jag

Av Ingela Karlsson - 12 februari 2011 23:00

Vilken underbar dag det har varit!

Solen skiner allt den kan, fin ny lössnö som ligger och bara är fin! Man kan ha det sämre!!!


I dag har vi jobbat med djuren igen. De rackarna hade hoppat fram och åter till varandra.... ja först hade de raserat staketet.....

Så Andreas fixade det och vi delade dem igen. Den ena gruppen är nu grön märkt för det ska gå smidigt OM det händer igen...


Jag gick igenom tackorna igen. Ser bra ut. Men inget på G ännu.... De är för rara i alla fall! Kelar och styr med dem. Svårt att gå ut från dem! Manna är en riktigt kelgris. Hon går efter mig och buffar. Hon får säkert tre i år igen!

3 är en för mycket. Skulle inte vilja ha finull för de kan få fyra och fem med. Inte ovanligt med många små.

Jag skulle önska att alla får 2 var. Gillar inte trillingar. Det tar så mycket på tackan. Men där går gränsen för vad vi människor kan bestämma!


Men nu till det roligaste!

Vallade med Skoja på unggruppen! Hon gick så fint!!! Vi har nött höger och vänster nu på Karin S :s sätt. Och i dag testade hur det satt sig!

Hon tog alla höger och vänster alla gånger!!! Även hö och vä! Tog ligg kommanona varje gång! Get Up fint som bara den. Där jobbar vi med att gå i gång i balans och inte stress. Jag bara är så nöjd.

Jag arbetar med mig själv att tänka träning!!!! Och det har gett resultat!


Hur läcker får man vara? Inte partisk....

    


Jag har varit inne 5 korta pass under hela dagen tror jag. Alla har gått bra! Inne körde jag baa drivning.

Stallet är en gammal ldugår med foderbordet kvar, så det är som ett U kan man säga. Och då körde jag på fem tackor. Bara fösning rakt, det har hon svårt för men jag hade lina så jag kunde få henne göra rätt utan bråk.

Och träning av hö och vä. Perfekt där inne. Trångt och då blir det lite så automatiskt!


Körde lite drivning men de var lite springiga då. Men jag ska göra det med hink nästa gång! Men Skoja skötte sig! Hon tänke annorlunda nu tycker jag, lite i alla fall, när de springer från henne.


    


Sedan till utegruppen. Lite balans. I dag var de lite tröga men hon jobbade upp sig och de fick flytta på sig. Lite tröga var de stunder men hon eyade dem eller hur nu det stavas... och de flyttar sig fast det kan ta lite tid. Fast jag låter henne trycka försiktigt så de får gå. Eftersom hon gärna vill nypa till dem så är det bra för henne tror jag att få ha tålamod. Eller Anna?


Ja hon bara kändes så där bra. Vi var ett team och hon tog sig tid att kolla vad jag tyckte... Jag var helt extas!!


Stilfull flicka!


    


På tisdag är det kurs för Mosse. Ska bli så roligt! Är ännu mer taggad efter i dag. För det är säkert mycket fel man gör fast man inte vet det, så är det ju inom lydnanden, och det är säkert inte annorluna här.


Vi halmade till ena gruppen med. Och den andra ska med få det närmsta dagarna.

Denna utsikt har våra får, den är väl inte helt galen?


Efter det var det hem och duscha fort som ögat. Vi skulle på bio! Ja ni läste rätt!!!!

Jag har inte varit på Bio sedan Mamma Mia!! Haha...

Vi åkte till Gusum för att se Åsa Nisse. Mamma och Gun var med!

Filmen var ju en modern version av Åsa Nisse. En bra film fast jag trodde den skulle vara bättre.

Det var roligt bara att komma iväg hela familjen. Det uppskattar jag.


Sedan hem igen.


I morgon är det kurs. Adelia och jag ska vara åhörare hos Anders och Heléne. I fritt följ. En rolig dag hoppas jag. Jag hoppas jag får med mig något nytt hem.

Ska bli roligt att se Heléne igen! Var länge sedan nu. Har med en överraskning till dem!


Fina Sussi! En klar favorit! Lite bekymmer med sina klövar..... Men vilken dam!! 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards