Guldhund

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Stå inte stilla

Av Ingela Karlsson - 22 februari 2011 10:30

I dag var det upp kvart i 6 igen.

For som ett skott till Beteby för att ha en halv dag i vallning igen för Peter.


Vi började med att var och en fick köra en stund själv för att värma upp eller vad man ska säga.


Jag ska fortfarande jobba med att vara med på benen, inte titta åt Skojas håll, hålla fokus på fåren... men veta vad hon gör.


Skoja på G.  


Vi testade vad hon kom i håg sedan i går av trycket, DU och arg rösten.

Det gick bra. Liiiggg ned är också bra förutom att hon gärna går i väg på det kommandot vilket hon inte ska hon ska ligga mer avslappnat och inte gå förräns jag ger henne py.... Så det fick vi jobba med.


Peter unga hane får köra ett kort pass...


Det var skillnad på alla hundarna i dag. Ett par av de andra har tänt mer sedan i går. Jättekul att se. Alla förare är jätteroliga och jag tycker att de är lite stolliga, precis som vi eller jag är! Glada, spralliga och en rolig humor! Så det känns som jag hamnat i ett bra gäng! Hoppas det finns plats för en stolle till i gänget: JAG!


De ska ju gå även på torsdag och då erbjöd Peter att jag kunde få komma en timma på morgonen och köra för honom! Gissa vad svaret blev.... Just det JA tack. Jag blev jätteglad att han erbjöd mig det.


Skoja gör en drivning, gör den jättefint!!!! Halvhalten får hon hjälp med men hon är så lyhörd.


Vi tränade mycket dragläge på djuren, flanker, som går skapligt i kvarter just nu, men snäv in bakom men det jobbar vi vidare med senare. Jag får inte gå runt för det gör det supersvårt för henne. Vi hamnar i konflikt, för hon gör rätt som söker balans men jag blir barsk för att hon går på för fort, vilket hon måste efter som jag snurrar snävt runt.... svårt att förstå det är knappt jag gör själv!


Hur kan man mostå denna bedårande varelse? Jag är så förtjust i henne på alla sätt och vis. Hon är fin i vallningen men hon är så bedårande att man inte kan motstå henne. Så glad att vi köpte henne.  Och det är Andreas med, han är också löjligt förtjust i henne. Undrar varför... kolla blicken..


En gång i dag så skulle jag trycka henne men bärjade skratta.... den blicken, den gör mig glad! Hon är så söt!!!

Jag måste komma i håg när jag ska säga du, duktig, arga rösten, och pysch..... Herregud. Men roligt är det. Det är länge sedan jag gjort något så roligt inom hund! Jag älskar lydnaden men det här tar priset! Att bara få utgå från hundens redan besittna instinkter och bara slipa på det. Det bara liksom finns där. Det är fascinerande att se, och det är roligt att göra den här resan. Speciellt med lilla SkojSkoj. Ansvaret ligger på mig att förvalta det hon har.


Peters yngling! Så fin så!

   


  


Efter kursen skulle jag hemåt. Louice skulle på annat ärende och Mariette skulle jobba på gården.Men hon åkte vilse... hihi så hon kom inte, eller fick vända.


   


Mycket vall i bloggen nu men det blir så för det är det som jag gör mest när jag hinner. Lydnaden måste jag ta tag i!!!! 

När som helst... räcker det en vecka innan SM? Kanske ska anmäla mig dit, eller är det att utmana ödet att göra det redan nu? Får vänta, bara jag inte glömmer det för det vore typiskt mig!


Vi var på bio på em och såg Trassel. Ja den var sevärd! Ett och annat skrattanfall var väl också...

Det var Lorna, Sam och Linus med! Ja jag döpte figurerna själv i filmen... vilket Lorna uppskattade... Fränt med 3 D. Sedan hem.


För att vända... Skjutsade Sam och Johannes till hockeyn i Viken. Under tiden tränade jag utanför vilket gick åt pipan då Viska var rädd för när puckarna smällde i väggarna.. Fjomp! Så det blev lite uppletande i snön och det gick bra trots smällarna. Gick en runda. Så vi höll väl på ute i 40 min sedan åkte de in i bilen. Det var kallt.... typ -19 grader

Lugn, bilen var på så de hade det varmt, 23 grader varmt! Som de är vana vid ungefär.

Kollade på Sam och laget. Var superkul att se dem! De var duktiga på skridskor kan man säga. Men herregud vad de fick köra skridskor, eller åka....

Jag förstår de var slut efteråt!


När jag kom ut står det en bil i gång bakom min bil så jag kommer inte ut! jag blir barsk, kliver ut och inte en förare så långt ögat år. Jag kliver helt sonika in i bilen, kör bort den längs bort på parkeringen, låter den vara i gång och går tillbaka till min och åker...

Sam säger: Men mamma vad gör du?

Svarara: Flyttar bilen.

Summa: Gapskratt en kvart


Jag undrar vad föraren tänkte när han kom ut? Och innan han hittade bilen för den stod en bit bort så den syntes inte!

Mfår faktiskt tänka sig för innan man parkerar som ett..a...e!

Sedan hem och där tog vi kväll!


Haft en riktig toppen dag!

 
 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

25 februari 2011 12:16

Det är något "visst" och häftigt med arbetande hundar:-)! Förstår att du inte kan motstå just DEN minen..........det skulle inte jag heller kunna. Men Hallå: hur många timmar har ditt dygn? Sist jag kollade innehöll mitt 24 tim. men ditt verkar att innehålla minst det dubbla:-)!
Kram

http://goldenhits.blogg.se

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:40

Ja visst är det!! Mitt dygn har bara 24 timmar men jag önskar det hade flera!!! hihi
Kram

 
Malin

Malin

25 februari 2011 12:51

Va kul att du hittat något du gillar att göra. Skoja är bra söt och med en väldigt talande blick! Klart du ska anmäla till SM nu!! Vi vill heja!!
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:36

Ja det är så kul!!!! Ja den hunden kommer undan med mycket, bara för blicken...

Ska anmäla.... hihi

 
Carro och pudlarna

Carro och pudlarna

25 februari 2011 13:28

Hahahahaha vad rolig du är! Så klockrent gjort med bilen! Tack för dagens skratt!
Kul att du hittat något jätte roligt så som vallning=) Kramar

http://pudelrace.se

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:35

Varsågod Carro! Haha vad ska man göra. Så kallt hade inte lust att stå och vänta där....

Ja vallningen är verklien rolig!

 
Ingen bild

syrran

25 februari 2011 16:14

Du anmäler NU!
lilla baby är för söt!!!

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:34

Jag blir skrockfull, att ngt händer om jag tar för givet att åka dit....

Ja baby är söt, som socker.....

 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

25 februari 2011 18:27

Vem kan motstå ett sådant erbjudande
stor kram

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:34

Haha Ja det är svårt! Hoppas det är bra med dig! Kramar

 
Ingen bild

Carina och Atena

25 februari 2011 20:23

Vad roligt att det går så bra med vallningen, kanske bäst att du anmäler nu till SM så du inte glömmer bort det, för det får inte hända. Skulle så gärna vilja sett föraren i bilen när han kom ut och bilen var borta, så himla bra gjort. Kram

Ingela Karlsson

26 februari 2011 10:33

Du har säkert rätt, men blir lite så där skrockfull... att ngt händer Viska om jag gör det redan och tar ngt för givet....
Ja du den chauffören skulle jag vilja sett.... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards