Guldhund

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 26 februari 2011 08:15

Nu har Bianca varit hos oss drygt en vecka.

Det fungerar hur bra som helst. Hon går med de andra i flocken. Ankis hundar har hon gått med ( 2 tikar) och mammas Laura, Lornas 5 hundar... No problem. Det blir 15 hundar inklusive Bianca, varav två hanar.


Går bra med katterna, hon tittar men det får hon. I bland påminnner jag henne lite om det där med katterna bara för att.... Elakt? Kanske ur hennes synvinkel men inte ur katternas...


På promenaderna är hon inte sig lik. Hon springer med de andra i full fart! Jasså tror ni mig inte? Haha kolla här då:


    

Där ser ni! Hon både galopperar och tar i! Roligast är att springa efter Viska. Då spänner hon ända tills Viska vänder sig om. Likaså med Nike. Hon springer efter jättekartig tills Nike vänder, då viker hon och går ur vägen för henne. Ser kul ut!

Moltas springer gärna med henne som ni ser!


I dag slöade jag på fm.

Sedan åkte jag bort för att... kan ni gissa??? Ja just det:


  


Valla ett pass med Skojs. Lorna var med ut och körde liite med Bonanza!

Skoja gick väldigt fint och ganska balanserat. Avslappnat för det mesta och fiiina flanker... Fina fösningar, fina drivningar fast de är lite tröga....

Mycket nöjd med fröken denna dag!!! Också---


Sedan blev det, hör och häpna, ett kort pass med Viska. Ett jättekort pass men viktigt pass. Lite position, en del vändningar och steg ff. Och så lite fjärr. Vi jobbar med bakåtsitten som är bättre. Nöjd med henne faktiskt. Alla andra av våra hundar, dvs 6 med Bianca var lösa ....


    


Sedan blev det lite fjärr med Bianca... Ja vi fick till fina bakåtsitt på 7-8 meters håll, men hon försöker köra med mig... Blev barsk ett par gånger på henne! Lorna är vittne. Belöningen var godis och fårskit!!! Haha det du Adelia!! En påse av det hemma på golvet, då får Micke krupp!   


    


Sedan liten sväng och bus med hundarna. Nike och Viska hade en varsin boll jag kastade lite med. Lite fuskmotionering..... Slött....? Japp!

En snabb kopp kaffe hos snälla Lorna! Ilar .....


Sedan till mamma för att middag. Men först blev det en vända in till alla grupperna med djur, Kolla läget, vattna osv... Kela med dem.


God mat hos mamma. Har försökt gå in lite mer till henne än vad jag egentligen har tid för. Men jag känner jag måste göra det! Livet är kort och allt kan hända när man minst anar det! Dessutom så blir det oerhört ensamt för henne också. Jag är så glad hon har Laura.

Vet inte vad som skulle hända om det hände Laura något. Hon är mammas sambo skojar vi om. Det är nog mammas allt det tror jag. Hon har varit så orolig för henne för det här med ögonen!

Laura vaktar ju också. Hon är ju inte direkt att leka med om hon är på det humöret. En riktig elaking kan finnas där inne om de hotar henne.


    


Sedan hem. Och jag har varit vän med datorn och tvätten i kväll. Kul...


Har inte sett Medlodifestivalen. Det är så uselt så fy! Den ena sjunger sämre än den andra!


Andreas något bättre faktiskt i dag! Tror inte han har så hög feber i alla fall!


I morgon är det slappardag igen!!!! Kanske valla, träna eller något!

Ovido - Quiz & Flashcards