Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Lovely

Av Ingela Karlsson - 8 mars 2011 09:00

Gårdagen gjorde att  jag sovit illa i natt. Vaknat många gånger och tittat och funderat, ena sekunden skräckslagen, andra sund att det kommer inte hända igen. Jag avskyr att vara negativ, det suger energi, men i dag är jag faktiskt riktigt trött. Riktigt, riktigt trött.


Det bästa med hela dagen är att Nike mått bra. Det gör mig lite lugnare.


Men dagen har trots allt varit jättebra. Började dagen med två privatträningar. två kanonfina hundar som gjort stora framsteg på knappt en vecka. En otroligt engagerad och sund matte. Mycket nöjd med dagens pass med dem.

  


Sedan kom Adelia och Bianca!!! Kärt återseende. hade inte alla hundar ute, tror det bara var Viska. Då sprang hon och letade efter dem. Såg så gulligt ut.

Pia skuklle kommit med men åkte på jobb, det var synd!!


Vi gick ner och lade ut en elitplan utan transporter. Vi fick till ett riktigt bra upplägg.

Sedan skulle Adelia kommendera genom oss i ett helt elitprogram. Vilket var intressant då vi inte gjort det sedan KM i november... ja jag skäms.... Vi har vilat oss i form... Men nu måste jag ta tagi det hela!!


Detta moment gick åt pipan!

        


Jag är väldigt nöjd med vår helhet i dag. Hon höll i hop, hon orkade, var på men hanterbar. Hon gick mig inte ur händerna lustigt nog. Vittringen var en katastrof men den oroar jag mig inte för, det kommer.



Nu menar jag inte att det gick som tåget och allt var bra. Men helheten, sedan finns det detaljer att slipa på hela tiden. Lite långt fram, trängde lite i bland, gränsfall ljud... Men en härlig känsla hade jag med henne. Det behövde jag emd tanke på hur hon varit stollan!


      


Mycket bilder blir det i dag

Vilken fjärr!!! lite segt och dåligt uppsitt, annars fin viktfördelning med fiiiint bakåtsitt som är ett aber...

Sedan körde jag igenom Biacan och Adelia. Såg härligt ut.Inte ofta du ser en rottis i eliten! En bra helhet, fina konskick. Där har det hänt en del. Jag tycker nog snart de ska starta..... Göra en check. Mycket fint arbete!!

Jag tog en del kort på Bianca...... Hon är ju rottis och de har ju en alldeles egen stil.. Se själva.... njut...

      

Sedan tar vi apporteringarna....

     

Från konan till v app.

     

Sedan har jag ett par rutan bilder... De sparar jag tills i morgon...

Efteråt så blev det ju fika. Då såg det ut så här....

Kärt återseende.....

      

Dulle fick lunchlåda.... köttbullar, potatis och mycket sås.....

Vi satt ute i solen och fikade och pratade. Helt underbart.

Sedan var det att bege sig hemåt. Sam har varit på hockey. Orken var inte tillbaka. Sitter i länge denna gång.

I morgon är det kvartsamtal som det hette på min tid... Sedan kurs hela dagen.

Undrar om min röst finns i morgon?? Blir sällan förkyld mer än på rösten... andningssvårigheter och heshet. Så även denna gång verkar dert som.... Får se om det går att skriva instruktioner till tjejerna! Haha

Fina Moltas som ska bli pappa!!

  

 
 
adelia

adelia

9 mars 2011 10:04

Ni var i kanonbra form i går,mkt bra program..Det märktes inte att ni haft vila;)Vilka fina bilder,jag kännde mig som en papparazzi fotograf då det spottade ut kort bara..Dulle har saknat sin lunch det märktes;)))..

http://www.nogg.se/kungvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:47

Tackdet var kanske att ta i men jag är helt kalrt nöjd med det hela. Förutom vittringen!! Haha Du var en bra paparazzi.. kram

 
Ingen bild

Malin

9 mars 2011 13:54

Krama Nike från oss!! Anmäld dig till SM nu, ja vill komma och kolla!!! Dulle är väl gla nu när Adelia är hemma;)
Kram

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:41

Haha kanske ska göra det. Ja Dulle är mycket glad! Kram

 
Carro och pudlarna

Carro och pudlarna

9 mars 2011 14:05

Skönt att hon mår bättre lilla guldhund! Vilka härliga bilder, och vilken pepparkaka då... inte vill jag stå bredvid henne nu, blekfis som jag är haha

http://pudelrace.se

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:41

Bättre och bättre... vi vet ju inte riktigt hur det ser ut. Men jag hoppas innerligt! Kram

 
Heléne, Mick & Tiger

Heléne, Mick & Tiger

10 mars 2011 20:54

Lovely är ett fint namn på en tik...
Jag är inte ett dugg orolig för er form. Kommer bli kalas - tro mig!
Kramis!

http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:40

Ja det har du faktiskt rätt i. Gudmor kanske.... hihi Ja formen kanske kommer. Lite hopp fick jag i alla fall. Kram

 
Maria och pudlarna

Maria och pudlarna

10 mars 2011 23:52

skönt att Nike verkar ok. Håller tummarna för er.

http://marrolle.blogspot.com

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:39

Tack. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards