Guldhund

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 13 mars 2011 23:15

Det har hundarna fått en dag som denna.


Dagen började lugnt och stilla.... upp vid halv 8 tiden. Satte mig framför tv:n och glodde.

Sedan det vanliga. Hundar, hundar ska ut.... Väcka Andreas.... väcka Sam...


Andreas for till gården för att fixa traktorn. Innan det skulle han in i huset med farmor och hon ska tvätta ur detta skafferi....


Under tiden så mockade jag på tomten. Fy vad äckligt det är när snön försvinner. Jaja det ska göras så jag körde ett tag.


Sedan bort till huset. Farmor hade torkat ur det då. Så vi provmålade en vända. Hoppas det fungerar nu bara! Vi har färg lite här och där..


Sedan bort till djuren för att se till dem. Vattna , kela och se efter dem bara allmänt.


Skoja fick valla ett kort pass i Sjöutsikten. Vi tränade lite på läxan som vi fick av Peter att stå i andra och tredje fas. Gick bra, Hon håller ut fint men lite snabb i bland. Men ganska nöjd ändå. Körde bara 7 minuter så det blev inte så mycket men hon fick i alla fall göra lite.


Sedan stannade farmor hos mamma för att de ska lösa korsord de där. Det är de galna i båda två.


Jag åkte hemåt. Stannade på vägen hem för att gå med hundarna. inte rent ute nu.... En jobbig tid ur den synpunkten har man framför sig. Men det går det med... tur jag har min älskade hunddusch. Det ska det bli en i huset med. Med en special som jag kommit på!


Hem och laga mat och fixa med tvätten. Tagit in min bytta så jag har kört ett pass fjärr med Viska. Bra men lite sakta skiften.


Sett Solsidan och Landslagskampen! Slöat.


Rival har ju nu en fodervärd på prov. Det känns jättebra! Hon älskar att pyssla med honom, hon tar hand om honom på det sätt han gillar.

Det känns så bra bara!!!

Det är nu dags att stänga av hagen så de inte förstör vallen! Glöm inte det nu syrran!!!!!


I morgon är det ny dag! Kurs i långa banor! Sedan sim på kvällen. Kanon.


Ovido - Quiz & Flashcards