Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Inte glad!

Av Ingela Karlsson - 25 mars 2011 20:00

Dagen började med papper, tvätt och det vanliga med djuren.


På morgonen har hundarna varit hemska. Viska är galen, löpt drygt en vecka..... då kan ni förstå.

Nike och Skoja är inte kula. De jagar mig, leker med allt, är allmänt rantiga.

Hualigen, ibland blir man lite trött på dem, för en kort stund. Fast jag älskar dem i alla fall...


Åkte bort innan kursen till Lorna för att lämna Moltas. Han ska trimams och vara där ett par dagar nu udner Viskas löp. Han får vara där nu när jag ändå inte ska ha kurs där. För då går han upp i atomer, och stressar i hjäl sig bara han hör min bil. Usch det är det värsta med att han inte är kastrerad.


Det gör mina tankar starkare att verkligen kastrera honom. En och annan tycker jag ska vänta och se vad det blir av hans kull. Som föds om drygt en vecka! Men det känns inte som så....


Sedan var det kurs. Ett underbart gäng.

Det var kallt och halv storm. Gänget var lite halvt ur humör i dag. En del åkte hem tidigare för vädret. De rent ut sagt vägrade att köra fritt följ med kommedering. hihi

Jag jobbade med var och en i ett eget valt moment. Nöjd där är jag!


Tycker ni Ulla ser stressad ut?


     


Det var i alla fall 3 kvar som jag körde med!


Vi gjorde ett fritt följ, med alla 3 på en gång. Det var en kul grej från början. Men efter att vi har analyserat det så insåg vi att det var många goda saker med det hela. Så det ska nog göras fler gånger! Kort kommer.


Sedan kikade vi lite på olika moment för var och en.


Ulla är den mest retsamma katt jag haft! Hon driver Skoja till vansinne!


  


Sedan hem. Vi har lagat tacos och ätit när vi såg på tv:n. Vi såg 101 sätt att åka ur....  Hur galan får man bli!!! Fast det är lite kul.

Efter det var slut såg vi Let´s Dance. Jag är inte glad!


Jag har hejat på Frank från gång 1. Har inte gillat Jessica någon gång! Jag gillar henne inte direkt som sångerska heller.

Frank har varit så bra.

Men i kväll måste jag säga att Jessica var lite bättre i en av danserna.

Och det såg ut som att Frank hade så ont i knäna! Fasiken vad synd!


Nu ska jag inte gräma mig över det!


I morgon ska jag måla vårt skafferi!!! Och lite annat med. Valla, promenera, fodra djuren, och en del annat troligen!


Avslutar med en bild på det vackraste.


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards