Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Arg som ett bi

Av Ingela Karlsson - 26 mars 2011 21:00

Det har inte jag varit. Jag har varit på ett strålande hummör.


Förmiddagen tillbringades hemma med lite av varje. Hundar som ska ut och så vidare.


Sedan bort till huset. Hade mer eller mindre tvingat Lorna komma med och hålla mig sällskap. Hon var inte ljummen... hon var på ett rasande humör. Haha jag frågade varför. Svaret var att hon hade vakant så...

Så det har jag spunnit på..... jag har sett till att hålla henne i gång lite....


        


Haha vi har en rå men hjärtlig jargong mellan oss! Vi skojade och styrde så hon skrattade många gånger faktiskt! Haha Jag tror hon blev lite gladare i alla fall.


Sedan for jag till mamma för att vi skulle få äta våfflor. Oh vad det var gott!!!


Efter det så hjälpte Skoja och jag husse att fodra djuren. Conny var med. Skoja var riktigt duktig!

Hon har inte varit med så mycket i själva bruksarbetet nu. Då de är så dräktiga så vill jag ha hund inne så lite som möjligt. Då de är ganska tjuriga mot henne nu, och jag är så rädd om henne, och om tackornas bebbar med. Så ingen onödig stress.



Efter det så tog vi ett kort pass innen på ungtackorna. Tycker hon börjar bli mer lydig, supersnabba lägganden. Kunna korta kommandon och flankerar riktigt bra mestadels. Stark i drivningen, lite svårt att gå rakt kanske, men stark. Är inte lika intresserad av att bara hålla flocken som hon var för en månad sedan.


Ska till Peter kommande vecka och ska bli spännande att se vad han säger. Något rätt borde jag ha gjort!



Efter det så for jag till huset och målade ett par varv till. Andreas kom och började att tapetsera tv rummet!!! Spännande!!


Sedan hem. Nu trött. Har förberett för i morgon. Det är tävlingsträning, med 25 starter! Herregud vad många!!! Men så kul att det är sådan intresse för det!

 
 
Ingen bild

Lorna

28 mars 2011 08:24

Nu tycker jag att du överdriver lite faktiskt........... Du kan vara glad att du inte sätt mig rasande. Fråga dom som vet. Har några namn du kan få ;)))))) Det är så skönt att kunna "tugga" med dig om allt och inget :) Undrar bara vad andra tänker :)))))) Kramen

Ingela Karlsson

29 mars 2011 07:39

Haha nej det gör jag inte..... Rått men hjärtligt! De som känner oss vet ju hur vi är. Kram

 
Ingen bild

Edit

28 mars 2011 22:26

Tycker din Skoja är såå ruggit fin!

Ingela Karlsson

29 mars 2011 07:33

Tack edit! Jag kan bara hålla med!!! Jag är så glad över beskeden om Skyy!!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards