Guldhund

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Fel skor?

Av Ingela Karlsson - 28 mars 2011 10:00

 Dagen började som en vanlig dag. Upp med Sam, som INTE är rolig på morgonen att väcka...

Sedan kaffe och fixa med det som ska med på kursen. Farmor är här och herregud vilken stor hjälp hon är!

Hon är helt fantastisk. Vilken energi hon har.


Hon har hjälpt oss mycket genom åren. När farfar levde och Sam var liten ställde de upp till 200  %. De kom ofta upp och hälsade på, och de var så engagerade i honom. De var barnvakt åt honom ofta när vi båda jobbade. Jag började jobba ganska tidigt då jag fick lappsjuka av att vara hemma. Det är så fina minnen av Gun, Bosse och Sam tillsammans.


Zebs lillebror, söta Enzo


        


Nu när vi har så mycket att göra håller hon ställningarna här hemma. Fixar och donar. Det hon helst inte gör är att laga mat, så det gör jag. Förutom en dag då brukar det bli farmors pannkakor beställda av Sam.


I alla fall, kom in på ett sidspår där, så var det kurs. En bra kurs. Vi jobbade lite med platsen, återgångar och linförighet främst.

Blåste gjorde det i början men jag fick låna en skön fårskinnmössa av Sussi. Oh vad den var skön!! Vill ha en sådan!


Nemo funderar över vilken apport....



Andra gruppen. Ett bra pass. Lite mentalt prat. Att man behöver inte tävla om man inte vill, man kan träna och ha kul med hunden ändå. Jag har absolut inte tävlingskrav. Vilket jag tror en och annan tyckte var skönt att höra.

Vi jobbade med enskilda moment och kommenderingar i sin klass. Lite platsträning med!


I träningen är det så lätt att fastna i fel tänk. Man får inte glömma att arbeta för att behålla det som är bra, och det kan man genom att i stora drag belöna mycket på det som man vill ha mycket av! Slutar man det så försvinner det där superbra med tiden.


Sockersöta Baby.



Viska tränar jag med mycket bus och belöningar. Hon ska ha en glad och positiv förväntan i det vi gör.

Tex rutan. Ska göra ett skick med belöning på läggandet. Det är min tanke. Men sedan gör en sådant perfekt konskick! Då får hon alltid belöning för det!


Efter kursandet var det en sväng till djuren. Vattna dem och mysa med dem. De är så tjocka och fina. Gun blir nog först ut. Man blir kvar där en timma utan några bekymmer.

När jag ändå var där så fick Skoja ett kort pass. Svårt att hålla balansen i fösningen. Men fina flanker, tog mina kommandon fint! Nöjd!    


Simma med hundarna, laga mat lite kvickt och sedan fara till Norsholm. Sim stod på tapeten.... och det blir ju alltid ngn historia,,, när Adelia och jag hamnar på samma ställe....


Jag var först. Adelia kom lite senare! In på kliniken och köpte foder till Witch.


Sedan fick Nike simma med flytväst i dag.

Hon kändes bra och fick simma tre pass. Skoja busade och hoppade i, man får inte ha två hundar i men de simmade så fint och vände så fint åt samma håll bredvid varandra så jag blundade för det denna gång.



Skoja simmade själv 2*20 varvat med streamern på. Sedan tjuvsimmade hon med Nike 9 min och med Bianca cirka 15 min.... Så hon har simmat. Men hon simmar så fint och bra. Samma tempo hela kvällen. Hon är lite kul. Undrar om hon kommer ha träningsvärk i morgon? Troligen inte...


Viska fick simma 2*17 min varvat med streamern. Ett par minuter i gången med den. Att jag vågade det i dag var för att förra veckan fick jag ingen reaktion på simmet alls.


Efter det så var det dusch och tork av alla. Har köpt ett gurka/melon schampo som jag älskar. Det luktar så gott!!!!


Sedan klädde vi på hundarna, gick ut till bilen med grejerna och gick och rastade av hundarna. Sedan ska vi åka.....


Vad kallt det är om fötterna hann jag tänka.... Haha Då har jag glömt byta skor! Så där sprang jag i dessa gummidojjor!

Men jag gick in och bytte. Ut i bilen. Ja då har jag glömt Viskas leksak, t.o.m lagt den i Norsholms egna burkar.....  Jaha in igen....


Sedan en annan liten olycka med... Haha Stackars Nike!


Sedan var det att bege sig hemåt. Skönt med bar väg nu!


Den vackra stollen i sitt fina ulltöcke jag fick köpa av Shadya. Under har hon sitt ryggbälte BoT som är så bra!!!


        


Väl hemma. Pratade med Sam, eldade, myste med hundarna och bara slöade lite!


I morgon ska vi till Gusum för att få information om Vammarskolan! Herregud han börjar klass 7! Spännade för dem!


Min vackraste

 
 
Ingen bild

emma och disa

29 mars 2011 11:53

Vi kommer jättegärna och tränar någon helg - både på får och lydnad (vilket vi verkligen behöver hjälp med :P) Har du ngn öppning eller så? Vi kan väl höras :D

 
adelia

adelia

29 mars 2011 14:40

Ja det är skönt att få hjälp,vi har med haft stor hjälp av farfar o än idag så ställer han upp så mkt han orkar,,,ja jag fattar inte att det alltid händer nåt när vi hamnar på samma ställe,haha..ja vi får väl se det så att vi kan liva upp allt;)
Så fina bilder helst den sista på Nike,,,hon fastnar bra på bild då hon väl är stilla;))

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
Ingen bild

lotta o pojkarna

29 mars 2011 21:00

nog är hon vacker Ingela din Nike....kram kram

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

30 mars 2011 07:33

Tjaa
Visst är det skönt o ha någon som alltid ställer upp.Jag tror att de äldre tycker det är kul oxå och de känner att de har en uppgift.man får bara inte glömma o vara tacksam o det är du ju säkert.
Visst går det fort med barnen.Mina är 27 o 23.
Herregud vilken tur att det bara är barnen som blir äldre och inte vi föräldrar.
Vi ses ikväll....
Kram

http://ziggy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards