Guldhund

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Lammvak

Av Ingela Karlsson - 30 mars 2011 09:15

Nu börjar lammvaket. Ännu kör vi inte varannan timma men var tredje timma ungefär. Tills det drar igång! Då är det tätt mellan besöken..


I morse var Andreas där efter jobbet och jag var där sedan. Så har dagen rullat.


Jag har haft kurs från 11.30-21 så jag är lite mör i knoppen. Men vad kul det varit.


Vi har gjort lite roligt i dag! Haha Jag undrar vad mina kursare egentligen tycker om mig och mina idéer! Haha Jag tror nog de står ut!


Söt som socker.... vild som få...


     


Alla 3 kurserna har gått bra. Mycket träning på momenten och helheten även denna vecka. Ser att det går framåt.


Jag märker att flera har lite tungt i sin träning nu. Inte konstigt säger jag. Man har sämre och bättre perioder. Jag tror det bara är så det fungerar så man kan utvecklas.


Jag försöker förmedla till dem att de inte får tappa glädje i sin träning, att man inte får fastna och tänka bara moment. Eller moment kan man tänka men man måste alltid motiveta hunden att göra det jag säger åt den att göra.


Mitt hjärta!


Hunden gör ju bara det den tjänar på. Och då måste jag erbjuda det den vill ha mer eller mindre. Men det viktigaste är att man ska ha kul under tiden man lär in och när man tränar för att bibehålla bra saker. Påminna hunden om hur kul det är att springa till konen!!!! Hur kul det är att hämta apporten med snabba greppanden osv..


Jag hoppas jag når fram och att de är vid gott mod nästa vecka. Tycker de verkade lite mer tankfulla i slutet. Det gillar jag!


I kväll är det lammvak ett par gånger innan sovdags. Ska dit två gånger innan jag lägger mig tänkte jag. Andreas kollade dem vid 7 halv 8.


Sylvia, Gunsan och Ulla är lite skumma...


Just de ja. När Andreas kom i kväll så låg Dietta på rygg. Dietta är en ungtacka som ska lamma för första gången. Kommer de på rygg kan det gå fort, de dör.

Men Andreas kom nog i tid. Hon var lite flåsig och så men ok. Phu... det är det värsta när de är dräktiga att de lätt hamnar på rygg när de ska upp.

 
 
Ingen bild

lotta o pojkarna

1 april 2011 11:49

Ingela hade jag inte dig(givetvis mina andra hundvänner också) så skulle jag nog inte ha motivationen själv att träna fasst den går upp o ner mestadels upp...och det är ju så att fika o skitprat iblAND gör att man får energin igen att träna haha det kanske jag inte skulle skrivit men så är det kraaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmm..........

Ingela Karlsson

6 april 2011 00:28

Haha du är för underbar!! Det du skriver är så sant så sant.

Han går så fint din Zebban. Vad du har kommit långt med honom! Kram

 
Veronica

Veronica

1 april 2011 13:22

Ingen bra träning för Tony och mig, hoppas det kommer bättre tider ;)))
Titta på min blogg, där är det puss kalas :)))
Kramen till dig som är så bra på att peppa än, även fast man har sämre dagar!!!!!!!!!!!

http://www.cockergrabbarna.se

Ingela Karlsson

6 april 2011 00:23

Det är klart det kommer vända igen!!!

Jag gör vad jag kan för att hjälpa er, det är så kuuul!!! Kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

1 april 2011 17:13

Åh vad jag känner igen med med att ha det lite "tungt" i träningen. Skall ladda under veckan som är, bli x-tra peppad i helgen och till onsdag är vi på topp:-)! Önskar dig och hela din flock en underbar helg med många baby-lamm<3!

http://goldenhits.blogg.se

Ingela Karlsson

6 april 2011 00:22

Tack!! Och ni måste har gjort ett fint program!!! Åh vad jag önskar jag fått se det!
Synes på onsdag kram, dvs i dag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards