Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Vänskap

Av Ingela Karlsson - 25 juni 2011 15:00

Vänskap... är som ett äppelträd...man blir tvungen att rensa bort de ruttna äpplena... ha kvar de fina... även om det är färre äpplen kvar... så vet man att man mår bra av dem fina äpplena... det växer alltid nya... för de ruttna kan man vara utan...♥♥♥..


Detta är så sant. Och det fick mig att tänka vad jag är lyckligt lottad som har så fina vänner runt om mig!


Denna rensning som det ovanstående står för är så sant. Man ska rensa bort det dåliga och spara det fina. Att ta och ge. Inte bara ge.


Jag kan lätt rabbla upp 10 snabba namn som jag vet skulle komma på stubinen om jag behövde hjälp! Och dessa namn kan säga att jag sklle göra det samma. Att ge och ta.


Har haft rensning då och då. Just då känns det tungt, men så här i efterhand så skönt! Man blir av med energitjuvarna, de som vänder kappan efter vinden. De som ändrar sig helt plötsligt. Och från att ha varit vänner så är allt man säger fel, ens hundar är fel, allt man gör är fel, man går till fel vet osv.... Allt som personen förut har tyckt varit bra, är helt plötsligt det sämsta av allt. Skönt att bli av med sådant skit.

En del lär sig aldrig av misstagen. Och det är skönt att inte alltid behöva sopa rent.



Sedan i bland kommer det åter folk i ens liv som man saknat på ett eller annat sätt. Det är roligt!


Jag syftar inte på någon speciell nu men det blev bara en reflektion över dessa första ord.


Jag är oerhört glad över ALLA mina vänner. Och jag känner att jag har ganska många sanna äpplen på mitt träd! Lycka.


I dag i alla fall så ringde en av dessa fina vänner om vi skulle packa lite. Först sa jag nej tack men sedan ändrade jag mig!

Så hon kom med sina hundar och så styrde vi här hemma med packning och babbel. Och rensning!



Vi körde även bort en del till huset.

Tack Anki! Jag vet du har så mycket själv, men ändå ställer du upp! Guld!


Sedan gjorde det ju inte saken sämre att det var en liten valp med... Inget söt att tala om.....


Dagen avslutades med promenad med hundarna och sedan grillat!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards