Guldhund

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Sorgligt

Av Ingela Karlsson - 11 september 2011 14:15

I går kväll hade jag fått ett jättetråkigt mail.


En av våra valpar från vår fina Ottilia hade dött!

Hon hade hoppat ned från sin fotälj, skrikit till. De hade gått ut för att kolla henne och då låg hon ned och sedan somnade hon in.


Jag tog så illa vid mig av det. Vår lilla valp! Usch jag minns henne som den värsta valpen. En riktig terrorist med ett humör utan dess like! Men så rar!!


Tora var en fantastiskt jakthund. Inte den bästa exteriört men en underbar jakthund.

Och det är ju det viktigaste i mina ögon när man avlar på jakthundar, att de jagar! Och de sköt mååånga harar för den tiken.

Jag skickar mina varmaste tankar till Toras matte och husse med familj.


Hon har haft ett fint liv där. Hon var en 50 års present till hussen, och det tror jag aldrig att han ångrade!


R.I.P Östanvindens Tina Turner


Jag har styrt på kontoret, lagat mat och haft allmän och valpkurs! Det är så roligt!






 
 
Lotta o pojkarna

Lotta o pojkarna

18 september 2011 14:53

usch får tårar i ögonen...hade en sådan konstig känsla själv just idag saknad känslan kom över mig min Jessie...1½ år sedan men inte är saknaden mindre för det...kramar..

http://www.zebulon.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

18 september 2011 15:34

Ja det är sorgligt för även om hon inte är vår, så var hon vår, och vi har fött upp henne. Kram

 
Lisbeth .Zack och Willel

Lisbeth .Zack och Willel

19 september 2011 22:02

så sorgligt tänk vad livet kan ändra sig fort från att vara många i familjen kan man plötsligt .vara en mindre.Alltid när jag läser om någon som mist sin vän kommer saknaden efter vår Astor över mig

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

19 september 2011 22:34

Ja det får en att sakna sina egna mista vänner lite extra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards