Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Kräftskiva

Av Ingela Karlsson - 18 september 2011 11:15

I går for vi till Plingan för att äta kräftor! Vi hade en trevlig kväll med gott sällskapoch gott att förtära...


Jag har smält lite om gårdagens tävling med Viska. Och jag kan glädja mig mer i dag trots domar missen, till min fördel. Men ändå det gnager därinne. Jaja skit i det. Vi är glada över att hon håller sig runt dessa poäng. Tänk vad hon skulle kunna bli hops någon som tränade lite mer effektivt? Stackars Dulle. Eller hon vet ju inte annat så hon lider nog inte. Men jag kan tänka så! Men så dumt. 


 


Haft kurs i dag. Valp och unghund. Och det är så roligt att jobba med dem, inte bara tävlingslydnaden! Jag ska mig försöka ta mig i kragen och ha lite mer kurser i det kanske.

Duktiga kursare med gulliga och duktiga hundar!


Tvättat i kapp lite. Snacka om att det är skönt med tvättmaskin!

Tur jag har en karl som kan lite av det mesta! Jag undrar vart han lärt sig allt!? Han kör på. Men han mår inte så bra i dag. Inte pga kräftskivan men han verkar åka på förkylningen. Nu hostar han som en stolle.


 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

27 september 2011 12:01

Tror Dulle är nöjd med att bo hos er <3 Fy på dig igen, Skoja har halsband ;)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

27 september 2011 12:16

Ja det där med halsband får man inte missa. Fattar inte det, är inte likt mig, jag brukar vara supernoga med det!
Ja Dulle är nog nöjd det tror jag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards