Guldhund

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 6 januari 2011 22:30

Jag söker kurser att gå i vallning eller få vara med som åhörare.

Nu har jag en bra uppfödare som lär mig massor och hon kan ju liksom en del. Men jag tycker om at se flera instruktörer, för då kan jag plocka det bästa hos alla!

Fördelen med Anna är just det att jag kan ringa om vad som helst och hur dumt som helst men hon kan hjälpa mig att hitta hur jag ska göra! Skönt!


Nu har jag hittat det. Jag har anmält mig till tre stycken. 2 med hund och en utan hund. Spännande!



Vi har fodrat alla tre flockar i dag! Skoja fick vara med.

Resumé av dagens träning: Gick åt pisvängen! Nog om det.  

Alla flockar fick mat i alla fall och jag högt blopdtryck kan jag tro!


Gårdens vila djur har det ganska bra hos oss. Vi har mat åt dem på 9 ställen.

I går såg Tåbbe 8 rådjur vid en bal. Herregud. Sedan brukar det vara en del djur vid de andra balarna med! Stackars djur säger jag- Nu har ju vi fodrat och vi har på många ställen. Vi vill verkligen ge dem förutsättningar att klara sig så bra de kan. Hararna sitter både hos fåren och på ladugårdsplanen.

För deras skulle kunde det vara milt och 2 cm snö. För min skull får de gärna vara minus 5 och en meter snö! Men djuren är viktigast!


Dulle med sin julklappsapa!!

 Som hon var rädd för första dagarna...  


Ser fram emot fredagens kurs. Ska bli så kul!!! Andreas plogade planen i går men får troligen göra det en gång till till fredagen!

Ovido - Quiz & Flashcards