Guldhund

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 13 januari 2011 22:02

Haha det är vad mina hundar har betett sig som idag! Men de är högt älskade idioter!!! Haha ja de har varit rent ut sagt gräsliga. Trots promenader och vall så har de varit som galna inomhus. I alla fall de tre...

Leksakerna de fått sedan jul har faktiskt fått vara hela. Men i dag tror jag Viska haft sönder varenda en! Alla är sjuka och måste opereras. Nike slet i lammet, sedan tog Viska hand om det.... Monkey är adjöken, de mjuka benen har fått sig en operation.... Pust... mina älskade idioter. Jag säger idioter med kärlek!

För samtidigt roar de mig!


Gått med hundarna med. Varit hos djuren. Lekt med dem, hundarna alltså,  på plan och i djupsnön. Inte hjälper det.

Skoja fått ett micropass på stora flocken. Korta hö och vä, och så att lyssna på höger och vänster och ta rätt. Hon har väldigt svårt för höger kan jag säga. Ligger platt och bara glor. Men jag har gjort på ett sätt som kändes bra med henne.  Idag hade hon fina stopp och var allmänt bara duktig!


    


I dag lagade jag middagen direkt på morgonen när Sam skjutsats till skolan.

Andreas började 8 i dag och skulle jobba till 21. Han jobbade in morgondagen så han är ledig. Och då har jag och Conny bestämt de ska fixa med ved! Mottogs inte med lycka....


Har fixat en del med fårens papper. Usch allt är inte roligt med det där.... Ibland undrar jag om man ska hålla på. Om det är värt det.

På lördag ska vi hålla på med att dela djuren. En grupp ska fodras special nu innan lamningen som börjar om ett par veckor. Så man kan ha extra koll på dem med.


    


När jag hämtade Sam vid isen mötte jag en lös häst bortanför oss som kom springandes mitt på vägen!!! Usch vad rädd jag blev. Han flyttade sig inte utan fortsatte springa mot bilen och stannar precis framför! Tur man hann se den så det inte small!


Har även gjort en vittring inne. Lorna hjälpte mig! Viska gjorde den klockren. Som belöning blev det två köttbullar! Det går bättre att träna henne inne nu.


Skoja har faktiskt fått lite träning inne med då de varit så busiga. Vi har gjort massa med positionsövningar. Tycker hon förstår de kommer hon kommer för långt fram. För håller jag på belöningen så sätter hon sig rätt. Då är det bara att göra om och då fixar hon det. Klockan är perfekt vinterträning med henne.

Körde lite ligg med henne. Hon gör snabba fina lägganden. Men supersega uppsitt.... måste fundliera på det... Får inte till dem.


    


Just det ja!

Jag har kommit med på en vallkurstill! Här klagar jag att ÖVK inte har ngt för oss medlemmar. Då halkar jag in på en för Mosse på ett återbud, anmäler mig till tre st för Peter Nilsson och kommer även med på ett för Karin Söderberg.

Karin gillar jag skarpt. Hon har munläder och jobbar tyst. Det gillar jag. Hon vill att hunden ska känna att den lyckas. Tror hon passar Skoja.

Vi får se hur Mosse pasar Skoja. En del säger han är hård och en del säger att han anpassar. Jag vill se själv nu och bilda min egen uååfattning. För duktg är han!


I alla fall kommer inte jag tillåta på någon kurs att man gör något som inte känns rätt eller om man är för tuff på henne. Hon behöver inte det. Hon är en enkel tik som gör rätt bara man visar vad man vill. Min Baby. Sedan kan hon göra mig galen med, men i slutet är det ju mitt fel för det mesta.


    


Jag är i alla fall jätteglad för alla kurser jag ska gå med henne!! Nu skulle jag bara vilja ha ett lydnadsläger med Viska med. Vill slipa på saker.


Vet ni några bra dagskurser eller läger under året så maila mig är ni snälla!



Ovido - Quiz & Flashcards